سخنگوی دولت:

رفع مشکلات کنونی نیازمند ۱۰ سال رشد اقتصادی است/ دشمن از قدرت جوانان ما می ترسد

سخنگوی دولت سیزدهم حل مشکلات انباشته شده کنونی کشور را نیازمند داشتن ۱۰ سال رشد اقتصادی برشمرد، گفت: دشمنان امروز از همین قدرت جوانان هراس دارند و تلاش می‌کنند تا با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای خود مانع شنیدن صدای پیشرفت‌های مختلف ملت ایران به خصوص در عرصه‌های علمی شوند.

رفع مشکلات کنونی نیازمند ۱۰ سال رشد اقتصادی است/ دشمن از قدرت جوانان ما می ترسد

به گزارش ۸دی،علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت سیزدهم و دبیر هیئت دولت، صبح سه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه قم اظهار داشت: دولت باید تلاش کند تا بتواند رشد اقتصادی در طول ده سال ادامه پیدا کند تا در این صورت بتوان مشکلاتی که از گذشته انباشته شده است برطرف شود.

وی عنوان ابراز داشت: بر اساس آمارهای جهانی نرخ رشد اقتصادی کشور در دهه ۹۰ تقریباً صفر بوده است اما در طول یک سال گذشته این آمار ۵ درصد افزایش داشته است.

سخنگوی دولت سیزدهم گفت: تورم محصول نقدینگی است که باید راهکارهایی در جهت توقف رشد نقدینگی داشت که از ابتدای شروع به کار دولت این امر مورد توجه بوده است.

بهادری جهرمی با اشاره به اهمیت اجرای مردمی کردن یارانه‌ها در کشور بیان داشت: در صورتی که دولت می‌خواست روش گذشته را دنبال کند ده‌ها برابر می‌بایست میزان یارانه را بیشتر می‌کرد؛ اما در نهایت آنچه که به دست مردم می‌رسد بسیار ناچیز بود.

سخنگوی دولت سیزدهم عنوان داشت: یکی از رویکردهای عدالت محوری دولت سیزدهم، موضوع مردمی کردن یارانه‌ها است که اصلاح نظام یارانه و تفاوت گذاشتن بین افراد دارای تمکن مالی و کم توان در همین راستا بوده است.

وی گفت: هم اکنون با اصلاحی که در پرداخت یارانه‌ها صورت گرفته؛ بیش از ۲۴ میلیون نفر از جمعیت کشور که جز سه دهک پایین به شمار می‌رود؛ ماهانه ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند و این در حالی است که اگر روش گذشته دنبال می‌شد این پول در جیب دلالان و واردکنندگان قرار می‌گرفت.

سخنگوی دولت سیزدهم افزود: در تمامی این سال‌ها دشمنان از روش‌های مختلف از جمله تحمیل جنگ و تحریم به دنبال متوقف کردن ملت ایران و انقلاب اسلامی بودند اما بدانند که محدودیت‌ها نمی‌تواند سدی در مسیر پیش روی ملت باشد و این ملت بارها و بارها جوانه خواهد زد و اهداف خود را دنبال می‌کند.

بهادری جهرمی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های علمی اظهار داشت: امروز ایران اسلامی با تلاش جوانان دانشجو و اساتید دانشگاه به موفقیت‌های بسیار خوبی دست یافته است.

وی بیان داشت: ایران بواسطه عقبه حکومت دیکتاتوری و پادشاهی و نیز سو مدیریت‌ها که سالیان متمادی در این کشور وجود داشته، با وجود تمام توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخل کشور دچار عقب ماندگی شد.

سخنگوی دولت سیزدهم افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قدرت‌های دنیا تحمل نظام جمهوری اسلامی را نداشتند و با اعمال جنگ نظامی با مشارکت کشورهای منطقه تلاش کردند تا مانع پیشرفت کشور پس از انقلاب شوند.

بیش از ۵۰ درصد دانشجویان کشور دختران هستند

وی گفت: در حال حاضر ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل بوده که از این تعداد بیش از ۵۰ درصدشان دختران هستند.

وی ادامه داد: آمار گسترده حضور بانوان در عرصه تحصیل علم نشان از وجود آزادی زنان در کشور است که می‌توانند با تحصیل به مدارج علمی و پیشرفت‌های خوبی دست یابند اما ذات دیکتاتوری این است که نمی‌گذارد اینگونه مسائل انعکاس یابد و بیان شود.

سخنگوی دولت سیزدهم با اشاره به برخی از جایگاه‌های علمی ایران در عرصه‌های منطقه‌ای و جهانی بیان داشت: امروز ایران اسلامی در عرصه تولید علم رتبه ۱۵ را دارا است و در بخش نانو رتبه چهارم و در رشته‌های مهندسی نیز در جایگاه دهم و در داروسازی رتبه هشتم قرار دارد.

بهادری جهرمی ابراز داشت: دشمنان امروز از همین قدرت جوانان هراس دارند و تلاش می‌کنند تا با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای خود مانع شنیدن صدای پیشرفت‌های مختلف ملت ایران به خصوص در عرصه‌های علمی شوند.

وی ابراز داشت: امروز جمهوری اسلامی با دشمنان گسترده ای مواجه است و دشمنان با امپراتوری و دیکتاتوری رسانه‌ای خود تلاش می‌کنند تا جهان واقعیات ایران را نبیند.

سخنگوی دولت سیزدهم با بیان اینکه نگاه دولت در دوره جدید به توانمندی داخل کشور و تکیه بر جوانان و نخبگان است افزود: پس از سال‌ها ناکامی به دلیل نگاهی که منحصر به طرف غربی و میز مذاکرات بود اما امروز افتخار دولت این است که به توان داخل کشور تکیه دارد و در این راستا ایران و ایرانی خط قرمز ما است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه