کسب عنوان سومی مسابقات قهرمانی آسیا توسط وزنه‌برداران ایران

تیم ملی وزنه‌برداری مردان ایران با کسب ۶۳۱ امتیاز به عنوان سومی مسابقات قهرمانی آسیا رسید.

کسب عنوان سومی مسابقات قهرمانی آسیا توسط وزنه‌برداران ایران

به گزارش ۸دی، مسابقات قهرمانی آسیا که از چهاردهم مهر در شهر منامه پایتخت بحرین آغاز شده بود، امروز با معرفی نفرات برتر دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم به پایان رسید.

در این دوره از مسابقات تیم مردان ایران موفق به کسب چهار مدال طلا، پنج نقره و ۷ برنز شد. همچنین تیم وزنه‌برداری زنان ایران سه مدال تاریخی طلای قهرمانی آسیا را در دسته ۸۱ کیلوگرم کسب کرد. الهام حسینی این مدال‌ها را برای ورزش ایران به ارمغان آورد.

تیم وزنه برداری ایران که با ترکیب کامل (۱۰ وزنه بردار) به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شده بود، در پایان با کسب ۶۳۱ امتیاز در جایگاه سوم قاره کهن قرار گرفت. ایران ۱۰ ورزشکار را در ۶ دسته به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام کرده بود که حاصل آن ۱۶ مدال رنگارنگ در بخش مردان بود. همچنین ۷ وزنه‌بردار اعزامی زن ایران به مسابقات قهرمانی آسیا سه مدال طلا کسب کردند.

تیم وزنه برداری ایران نسبت به مسابقات دوره گذشته قاره کهن یک پله صعود داشت. تیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۱ در ازبکستان موفق به کسب ۶۰۰ امتیاز شد و در جایگاه چهارم قرار گرفت. بهترین عملکرد در بین ۱۰ وزنه‌بردار اعزامی به منامه را سید رسول معتمدی در بخش مردان به نام خود ثبت کرد. وی سه مدال طلای دسته ۱۰۹ کیلوگرم را برای وزنه‌برداری ایران به ارمغان آورد. بعد از معتمدی، علی داودی با کسب یک مدال طلا و ۲ نقره بهترین جایگاه ممکن را کسب کرد. مجید عسگری با قرار گرفتن در جایگاه یازدهم دسته ۶۱ کیلوگرم بدترین عملکرد را در بین نفرات اعزامی به بحرین داشت.

در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا سید رسول معتمدی سه مدال طلا، علی داودی یک مدال طلا و ۲ نقره، رضا دهدار ۲ مدال نقره و یک برنز، مسعود چترایی یک مدال نقره و یک برنز، محسن دادرس سه مدال برنز، محمد زارعی یک مدال برنز و امیر عزیزی یک مدال برنز کسب کردند. تیم زنان ایران نیز با کسب ۴۳۶ امتیاز برای نخستین بار در جایگاه چهارم قاره کهن قرار گرفت.

رده بندی تیمی وزنه برداری مردان قهرمانی آسیا

۱- قزاقستان ۶۵۸ امتیاز رتبه اول

۲- ازبکستان ۶۵۵ امتیاز رتبه دوم

۳- ایران ۶۳۱ امتیاز در جایگاه سوم

رده‌بندی مدالی مردان 

۱- ازبکستان با ۶ مدال طلا، ۲ نقره و ۵ برنز

۲- ایران با ۴ طلا، پنج نقره و ۷ برنز

۳- چین با ۴ طلا و ۳ برنز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه