مدیرکل امور مالیاتی گیلان خبر داد:

سهم ۲۷۳ میلیارد تومانی شهرداری ها و دهیاری ها از محل عوارض ارزش افزوده

مدیر کل امور مالیاتی گیلان از واریزی ۲۷۳ میلیارد تومان از محل عوارض ارزش افزوده در ۶ ماهه نخست امسال به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های گیلان برای توسعه و عمران در استان خبر داد.

سهم ۲۷۳ میلیارد تومانی شهرداری ها و دهیاری ها از محل عوارض ارزش افزوده

به گزارش ۸دی،رضا برهانی نیا با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲۱۴ میلیارد تومان به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان گیلان از محل عوارض ارزش افزوده واریز شده بود، گفت: بیش از ۲۷۳ میلیارد تومان نیز از همین محل، در نیمه نخست امسال به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شده است که برای توسعه و عمران در استان هزینه خواهد شد.

وی مبلغ واریز شده به حساب شهرداری رشت از محل عوارض ارزش افزوده در نیمه اول سال گذشته را بیش از ۶۳ میلیارد تومان دانست و افزود: سهم شهرداری رشت از این محل طی مدت مشابه سال جاری افزون بر ۱۱۵ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان با بیان اینکه مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره تابستان ۱۴۰۱ تا ۲۰ مهر ماه تمدید شده است گفت: مودیان محترم مشمول مالیات بر ارزش افزوده می توانند برای ارائه اظهارنامه و پرداخت مالیات متعلقه از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس my.tax.gov.ir اقدام نمایند.

برهانی نیا با اشاره به آغاز فرایند اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان عنوان کرد: این قانون از مهمترین قوانین اقتصادی کشور در راستای شفافیت مالی و عدالت مالیاتی است و اجرای آن نیازمند همراهی مردم خواهد بود.

وی گفت: جلسات آموزشی برای فعالان اقتصادی، نظام های صنفی و اقشار مختلف مردم جهت آشنایی با حقوق و تکالیف حاصل از قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در استان در حال اجرا می باشد و این اداره کل درخواستهای وارده جهت برگزاری این دوره ها را به سرعت مورد بررسی قرار داده و به مرحله اجرا خواهد رساند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه