کارشناس سیاسی در گفتگو با ۸دی:

دشمن به دنبال تجزیه ایران است/ دوقطبی سازی منجر به افزایش خشم عمومی می شود

“روح الله پور اسماعیلی” کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه رهبر انقلاب در فرمایشات خود به خوبی به ریشه آشوب ها اشاره کردند گفت: دشمن به دنبال تجزیه ایران است. 

دشمن به دنبال تجزیه ایران است/ دوقطبی سازی منجر به افزایش خشم عمومی می شود

به گزارش ۸دی، “روح الله پور اسماعیلی” کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار هشت دی با بیان اینکه مدت هاست که آمریکا و رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آنان به این نتیجه رسیده اند که مدل های قبلی مواجه با نظام جمهوری اسلامی جواب نمی دهد اظهار کرد: دشمنان ملت ایران در جنگ سخت متحمل شکست سنگینی در سالهای گذشته شده بودند.

وی با بیان اینکه دشمنان ایران در تمامی مواجه های  سیاسی اقتصادی متحمل شکست های سنگینی شده بودند افزود: این فشارها و جنگ ها هیچ خللی در مسیر پیشرفت ملت و جامعه ایرانی وارد نکرد.

 این کارشناس سیاسی با بیان اینکه آمریکا قدرت لازم در مواجه مستقیم با نظام جمهوری اسلامی را ندارد تصریح کرد: به همین دلیل دشمن برای رسیدن به اهدافش  به روش های جدید متوسل شده که یکی از همین روش ها بهره برداری از گسل های موجود در جامعه ما است.

پور اسماعیلی با بیان اینکه در مورد مرگ مهسا امینی هم دشمن به دنبال پر رنگ کردن گسل قومیت و تجزیه طلبی و … بود ادامه داد: با وجودی که این ماجرا از کردستان شروع شد اما مشاهده کردید که در سیستان بلوچستان هم ادامه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در فرمایشات خود به خوبی به ریشه آشوب ها اشاره کردند افزود: رهبر انقلاب ریشه ماجرا را در یعنی ایجاد تفرقه بین آحاد ملت دانستند.

این کارشناس مسایل سیاسی با بیان اینکه دشمن هرگز موضوع جدایی طلبی و تجزیه  ایران را مستقیم مطرح نمی کند افزود: بلکه سعی می کند برای رسیدن به اهدافش از مقوله دو قطبی سازی و  فعال کردن این گسل ها بهره ببرد.

وی با بیان اینکه دفاع از حقوق زن و مرگ خانم امینی بیشتر بهانه بود تصریح کرد: همگان دیدن که هر چقدر اعتراض ها به جلو رفت شعار ها تغییر کرد و دشمن برای رسیدن به اهداف خود سعی کرد تمام توان خود را برای فعال کردن گسل های سیاسی و اجتماعی موجود در ایران، به کار گیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی با تاکید به اینکه دشمن برای رسیدن به اهداف خودش که همان تجزیه ایران هست، نیازمند به یک سری ابزارها و مولفه ها بود ادامه داد: از مدت ها پیش از فعال کردن سلبریتی ها به عنوان ابزارهایی برای پیاده کردن این نقشه استفاده کردند.

پوراسماعیلی با اشاره به دسته بندی شدن سلبریتی ها و با آموزش توسط سرویس های خارجی سعی کردن در موضوعات مهم اجتماعی مثل معیشتی و… از ظرفیت آنان بهره ببرند افزود: این نکته در مدیریت و فرماندهی کردن آشوب ها توسط سلیبرتی ها خودش را نشان داد.

این کارشناس سیاسی به حضور برخی بانوان در جمع آشوب گران و اغتشاشگران اشاره کرد و گفت: این حضور فقط در ایران نیست بلکه در کشورهای منطقه هم دیده می شود که عمدتا تحت تاثیر و ترغیب بازیگران مطرح هالیودی این حضور رخ می دهد.

 وی با بیان اینکه شعار”زن، زندگی، آزادی” برای بهره برداری از احساسات بانوان است گفت: در اغتشاشات اخیر صف اول  متعلق به زنان بود که برخورد با اینان نظام را با مشکل مواجه می کرد.

 این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه همه این ترفندها برای تجزیه ایران است ادامه داد: تجزیه ایران به چند کشور کوچک تر جز دکترین ایالات متحده آمریکا است.

پور اسماعیلی همچنین با بیان اینکه ریشه دو قطبی شدن جامعه ایران را باید با روی کار آمدن دولت اصلاحات جستجو کرد افزود: در دکترین سیاست خارجی امریکا که در زمان ریاست جمهوری بیل کلیتون ترسیم شد به صراحت تاکید دارد نظام های همچون جمهوری اسلامی ایران که مخالف امریکا هستند باید به سمت دو قطبی سازی در درون جامعه  گام بردارند.

 وی با بیان اینکه مطرح شدن کلید واژه های همچون اسلامیت_جمهوریت ، مشروعیت_ مقبولیت و… در راستای همان سیاست امریکا در زمان دولت اصلاحات در ایران ترویج شد، افزود: رهبر انقلاب امروز هم بر همین نکته تاکید داشتند که برخی ها نفهمیده به این موضوعات دامن می زنند.

 این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه این دو قطبی سازی ها باعث خشم عمومی، معطل سازی برنامه های پیشرفت کشور، ضرر به منافع عمومی  و … می شود که همگی می توانتد موانعی باشند که دست یابی به پیشرفت را دچار مشکل کنند ادامه داد: یکی دیگر  ترغیب دشمن به  ایجاد آشوب خیابانی عملکرد مثبت دولت فعلی (دولت سیزدهم) است که چرا که آقای رئیسی مولفه های که دشمن می خواهد به ایران ضربه بزند را یکی پس دیگری در حال رفع کردن است‌.

پور اسماعیلی ادامه داد: رهبر انقلاب و ملت ایران از نخبگان کشور در جناح های مختلف سیاسی می خواهند اگر دنبال اعتلا و پیشرفت ایران هستند باید نقشه دشمن را نقش بر آب کنند و به این دو قطبی ها دامن نزنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه