آیت الله فلاحتی: ترویج فرهنگ وقف گامی اساسی در جهت تحقق عدالت اجتماعی است

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: ترویج فرهنگ وقف زمینه ساز تحقق عدالت اجتماعی خواهد بود و موجب می‌شود فعالیت‌ها در حوزه‌ امور خیر و عام المنفعه گسترش یابد.

آیت الله فلاحتی: ترویج فرهنگ وقف گامی اساسی در جهت تحقق عدالت اجتماعی است

به گزارش ۸دی،آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از مدیران و کارشناسان اوقاف گیلان که به مناسبت بزرگداشت دهه‌ی وقف انجام شد، بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه بر اساس نص صریح قانون اسلام تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ وقف زمینه ساز تحقق عدالت اجتماعی خواهد بود و موجب می‌شود فعالیت‌ها در حوزه‌ی امور خیر و عام المنفعه گسترش یابد.

وی با اشاره به سفارشات موکد دین مبین اسلام مبنی بر توجه همگانی به مقوله مهم وقف اضافه کرد: آینده نگری و برنامه محوری از الزامات نقش آفرینی در حوزه‌ی وقف و اثرگذاری در امور خیر است و مجموعه‌ی دست اندرکاران اوقاف و امورخیریه‌ی استان باید با توجه به این دو شاخص، نسبت به حفظ و احیای موقوفات استان در مناطق مختلف شهری و روستایی تلاش کنند.

امام جمعه‌ رشت همچنین پاکدستی و جدیت دست اندرکاران اوقاف برای نقش آفرینی بهینه در روند ایفای وظایف محوله را از الزامات دانست و به متولیات اوقاف گیلان توصیه کرد: از ورود به موارد شبهه دار به جد پرهیز کنند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه‌ی گیلان نیز در این دیدار گزارشی از روند فعالیت‌های یکسال گذشته‌ی اوقاف در استان ارایه و تاکید کرد: افتتاح ۹ طرح بازسازی و نوسازی بقاع متبرکه‌ی استان با اعتباری افزون بر ۱۱۳ میلیارد تومان، دریافت سند برای هزار و ۹۳ هکتار از اراضی موقوفی استان در قالب هزار و ۲۰۰ رقبه از عمده‌ترین فعالیت‌های اوقاف استان در یکسال گذشته است.

حجت الاسلام علیزاده همچنین از پیش بینی ۲۰۰ برنامه‌ی فرهنگی و ترویجی در دهه‌ی وقف خبر داد و افزود: در دوران همه گیری بیماری کرونا نیز حدود ۴۰ میلیارد تومان از درآمد‌های وقفی استان برای کار‌های خیر و کمک به نیازمندان از قبیل توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی هزینه شده است.
دوم تا دوازدهم مهر دهه‌ی وقف نامگذاری شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه