استاد دانشگاه در گفتگو با ۸دی:

اتفاقات اخیر بهانه ای ضد انقلاب برای دستیابی به مطامع سیاسی/ ناآرامی ها بخشی از پازل دشمن با هدف تجزیه ایران است

“عمران علیزاده” استاد دانشگاه به اتفاقات اخیر به عنوان بهانه‌ای برای دستیابی به منافع سیاسی اشاره کرد و گفت: مسلماً کسی که پرچم کشور جمهوری اسلامی ایران را به آتش می‌کشد حامل دو پیام مهم است اولاً به هیچ عنوان به ملت و کشورش اعتقادی ندارد و ثانیاً نوعی حرکت اسلام ستیزی در این کار وجود دارد.

اتفاقات اخیر بهانه ای ضد انقلاب برای دستیابی به مطامع سیاسی/ ناآرامی ها بخشی از پازل دشمن با هدف تجزیه ایران است

“عمران علیزاده” استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با اشاره به اغتشاشات اخیر و آتش زدن پرچم کشور توسط اغتشاش گران، اظهار کرد: برای اولین بار نیست که در کشور شاهد این اتفاقات هستیم و همه اغتشاشات با یک بهانه ای شروع می شوند و گویا مرگ “مهسا امینی” نیز ظاهر قضیه است.

وی افزود: هر اتفاقی در تمام ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و … راه حلی برای آن وجود دارد که در قانون قابل دستیابی است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ماجرای فوت “مهسا امینی” ممکن است در هر ابعادی رخ دهد، تصریح کرد: سهوی یا عمدی بودن این اتفاق باید به وسیله قانون و با استناد به مدارک موجود بررسی و تشخیص داده شود.

علیزاده افزود: در تمامی کشورها اعتماد کامل به دستگاه قضا وجود دارد و در پی هر حادثه و رخدادی به مجموعه قضایی فرصت کنکاش در پرونده داده می شود و بعد از اعلام نظر اصلی قوه قضاییه اگر عده ای اعتراض داشته باشند مجدد از مراجع قانونی قابل پیگیری است.

وی به اتفاقات اخیر به عنوان بهانه ای برای دستیابی به منافع سیاسی اشاره کرد و یادآور شد: مسلماً کسی که پرچم کشور جمهوری اسلامی ایران را به آتش می کشد حامل دو پیام مهم است اولاً به هیچ عنوان به ملت و کشورش اعتقادی ندارد و ثانیاً نوعی حرکت اسلام ستیزی در این کار وجود دارد چون پرچم جمهوری اسلامی ایران منقش به نام “الله” است و این افراد به نوعی حس دین ستیزی دارند و علت تمامی مشکلات را بنیان دینی می دانند.

این کارشناس سیاسی به بررسی ابعاد این حادثه پرداخت و گفت: اگر رخداد حادثه را از اتفاقات بعد از آن جدا کنیم و اگر به واسطه این اغتشاشات جان افرادی گرفته شود آیا خانواده آن فرد و مردم جامعه حس رضایتمندی خواهند داشت؟

ناآرامی ها بخشی از پازل دشمن با هدف تجزیه ایران است

وی ادامه داد: به دنبال آشوب در کشور در هر مقطع زمانی فشاری که در مسایل سیاسی از آن به عنوان فشار از پایین یاد می شود رخ می دهد، یعنی فشاری که از لایه زیرین جامعه به نظام وارد می شود و بستری را برای زمینه سازان این فشار توسط کشورهای معاند فراهم می شود تا توان چانه زنی سیاستمداران در مذاکرات علی الخصوص مذاکرات هسته ای را افزایش و ایران را برای دادن امتیاز های بیشتر تحت فشار قرار دهند تا جامعه به حالت نرمال خود برگردد که در تمام شرایط کشور از سال ۸۸ به بعد تحت الشعاع این اتفاقات بوده است.

علیزاده با بیان اینکه کسی که پرچم کشور را آتش می زند با موجودیت آن کشور مخالف است، گفت: آمریکایی ها از سال ۲۰۰۰ به بعد برای جلوگیری از اعمال قدرت کشورهای مسلمان برای احیای تمدن اسلامی به دنبال تجزیه کشورها در عراق، سوریه، لبنان و … است که تاکنون با شکست مواجه شده اند. این ناآرامی ها در ایران نیز بخشی از همین پازل است که به دنبال تجزیه ایران نیز هستند که بعید است موفق شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
تحلیل گر که تو باشی باید منتظر بدتر از این روزها بود....‌ظاهرا قحط الرجال است که این رسانه ۲۴ ساعته ازت مصاحبه می گیره....از نگاه ۸ دی همه باید مثل اون فکر کنند..... وگرنه ضد نظامه.... نمونه اش مهران مدیری.‌‌‌...
در حاشیه