اعزام بیش از ۴هزار زائر گیلانی اربعین به مرزهای عراق

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: از ابتدای ماه جاری تاکنون ۴۸۶۵ زائر با ناوگان حمل و نقل عمومی استان به مرزهای عراق اعزام شدند.

اعزام بیش از ۴هزار زائر گیلانی اربعین به مرزهای عراق

به گزارش ۸دی، سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در گفت وگویی با بیان اینکه میانگین روزانه ۶۰ تا ۶۵ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی استان برای جابه جایی زوار اربعین پیش بینی شده است، اظهار کرد: از ابتدای ماه جاری تاکنون ۴۸۶۵ زائر گیلان با ناوگان حمل و نقل عمومی استان به مرزهای عراق اعزام شدند.

وی جابجایی زائران گیلانی طی مدت مذکور را در قالب ۲۵۷ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی دانست و افزود: ۴۳۴۳ زائر با ۱۹۸ دستگاه اتوبوس به مرز مهران و ۵۲۹ زائر با ۵۹ دستگاه اتوبوس به مرز خسروی اعزام شدند.

غلامعلی نیک فهم با اشاره به اینکه فروش بلیت روزانه در شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود، گفت: از ۱۵ شهریور قیمت کشوری بلیت ها برای هر نفر ۲۵ درصد افزایش یافته است.

این مسئول صدور بلیت را براساس استعلام از سامانه سماح دانست و عنوان کرد: زائران می توانند هنگام بازگشت به کشور مرز ورودی مد نظر خود را از طریق سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ اطلاع رسانی کنند.

نیک فهم  با اشاره به حجم بالای زائران در مرزها و توقف زیاد در پایانه‌های مرزی، خاطرنشان کرد: در صورت کمبود وسیله نقلیه، از ادارات و دستگاه‌های گیلان و استان‌های همجوار استفاده خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه