آیت الله سید حسین صدر خواهان کنار گذاشتن سلاح و خاموش کردن شعله فتنه در عراق شد

آیت الله سید حسین صدر از علمای دینی سرشناس عراق همه طرفها را به کنار گذاشتن سلاح، گفت وگو و خاموش کردن شعله فتنه دعوت کرد.

آیت الله سید حسین صدر خواهان کنار گذاشتن سلاح و خاموش کردن شعله فتنه در عراق شد

به گزارش ۸دی،آیت الله سید حسین صدر همه طرف های سیاسی و اجتماعی را به کنار گذاشتن سلاح و توقف تنش و حملات که منجر به کشته و زخمی شدن شماری در مناطق مختلف عراق شده، دعوت کرد.

وی افزود که انتظار می رود احزاب و فعالان جامعه، عراق را بسازند؛ نه آتش شعله ور کنند که تنش های سیاسی هر چقدر تشدید شود، بهتر از گلوله و نفرت است.

آیت الله سید حسین با اشاره به اینکه همه کسانی که اکنون درگیر هستند از یک کشور، دین و فرزندان یک پدر و مادر و برادر یکدیگر هستند و جنگ بین برادران غیر منطقی و غیرانسانی است و در دین جایگاهی ندارد، همه آنها را به گفت وگو و آرامش و خاموش کردن شعله فتنه فراخواند و گفت که اگر چاره ای نبود، سکوت بهتر و ماندن در منزل سودمندتر و به تقوا نزدیک تر است.

به دنبال کناره‌گیری مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق از فعالیت‌های سیاسی، تجمع‌کنندگان طرفدار جریان صدر به کاخ ریاست جمهوری در منطقه سبز بغداد یورش بردند و ساعاتی بعد و پس از تسلط نیروهای امنیتی بر کاخ ریاست جمهوری ، طرفداران مقتدی صدر عقب نشینی از منطقه سبز بغداد را آغاز کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه