هشت دی گزارش می دهد:

آبرسانی به روستاهای صعب العبور سیاهکل به همت گروه جهادی مهاجر/ روایت جوانانی در مدار خودسازی و دیگر سازی

پروژه آبرسانی به روستای صعب العبور مادرسرا سیاهکل با حضور دانشجویان گروه جهادی مهاجر در ارتفاعات این منطقه در حال اجرا است. این جوانان با نصب منبع آب بتنی در کنار چشمه روستا و با لوله گذاری مسیر ۴هزار متری منتهی به روستا آب را به مردم زحمت کش این منطقه می رسانند.

آبرسانی به روستاهای صعب العبور سیاهکل به همت گروه جهادی مهاجر/ روایت جوانانی در مدار خودسازی و دیگر سازی

به گزارش هشت دی، ۳۰ نفر از دانشجویان جهادی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت طی ۱۰ روز  پروژه آبرسانی روستای مادرسرا سیاهکل را اجرایی می کنند.

این دانشجویان در این مدت منبع آب بتنی در  کنار چشمه که در ارتفاعات روستا میباشد را نصب و مسیر ۴ کیلومتری چشمه تا روستا که در مسیری صعب العبور می باشد را لوله گذاری خواهند کرد تا مردمان این منطقه که آب آشامیدنی خود را با اسب و قاطر از چشمه تا روستا می کردند مشکل شان مرتفع گردد.

“علیرضا حسن خواه” مسئول گروه جهادی مهاجر در گفت و گو با خبرنگار هشت دی با اشاره به فعالیت های این گروه جهادی، اظهار کرد: گروه های جهادی در کنار فعالیت های عمرانی به دنبال خودسازی اعضای خود نیاز هستند بدین معنا که در آینده این افراد در هر جایگاهی که قرار می گیرند درد مردم را بفهمند و درک کنند.

وی در ادامه به پروژه آبرسانی به دو روستای تویی دشت و مادرسرا بخش سیاهکل اشاره کرد و گفت: در این دو روستا در کنار کار عمرانی و آبرسانی، با استقرار کادر پزشکی خدمات درمانی رایگان نیز به مردم ارائه خواهد شد.

مسئول گروه جهادی مهاجر با اشاره به دلیل انتخاب این دو روستا ادامه داد: این روستاها بعد از ارزشیابی مناطق انتخاب شد، زیرا فاقد هرگونه امکانات اولیه همچون، آب، برق، گاز، مدرسه و… هستند، همچنین جاده این روستاصعب العبور است این در حالی است که در حال حاضر اعضای گروه نیز روزانه برای رسیدن به چشمه، حدود دو تا سه کیلومتر پیاده روی می کنند.

حسن خواه با اشاره به شغل و پیشه مردم این روستا، بیان کرد: شغل مردم این روستا دامداری و زنبور عسل است و در صورت نبود آب، کارشان عملاً تعطیل می شود. جمعیت روستا حدود ۲۰ خانوار است و به دلیل ییلاق و قشلاق در این مناطق اگر امکانات لازم فراهم شود شاهد افزایش جمعیت در این روستاها خواهیم بود.

وی با تشریح روند کار در این مناطق تصریح کرد: از روز شنبه ۲۹ مرداد در این منطقه مستقر هستیم و ۸۰ درصد از حفر و کنده کاری مسیر انجام شده و منبع گذاری و نصب لوله و سدسازی برای ذخیره و فشار آب باقی مانده است این در حالی است که به دلیل نبود برق در این روستا امکان استفاده از پمپ وجود ندارد و از سطح شیب دار برای رسیدن به روستا استفاده می شود.

حسن خواه با اعلام آمادگی برای خدمات رسانی به مناطق دیگر استان، اظهار کرد: با توجه به تماس های مکرر مردم با ما، ابتدا از جهت مطالبه گری به مشکلات این مناطق ورود می کنیم تا بتوانیم از طریق مسئولین پیگیری کنیم و در غیر این صورت خودمان این امکان را داریم تا با حضور در این مناطق در حد توانمان مشکلات را تا حدودی برطرف کنیم.

مسئول گروه جهادی مهاجر به حضور و کمک تعدادی از مسئولان شهرستانی اشاره کرد و گفت: این حضور، مطلوب و قابل رضایت بود اما کافی نیست.

وی با تشریح دیگر فعالیت های گروه جهادی مهاجر، بیان کرد: این پروژه به عنوان نخستین حضور در مناطق محروم بعد از گذشت یک ماه پس از مسئولیت بنده است و در عید امسال نیز با همکاری گروه جهادی دانشگاه لاهیجان، مدرسه سازی و آبرسانی در برخی مناطق انجام شد و در عید غدیر شاهد پخت غذای نذری و توزیع آن در بین محرومین بودیم.

حسن خواه در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان علاقه مند به حضور و خدمات رسانی در مناطق محروم می توانند به بخش بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت مراجعه کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه