فرماندار رشت مطرح کرد:

بهره برداری از ۱۷۷ پروژه در رشت/ واریز ۱۰۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری جهت ساماندهی لندفیل سراوان

فرماندار رشت با بیان اینکه از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری در بحث پسماند امسال ۱۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری رشت واریز شده که در حال حاضر در مرحله تجهیز کارگاه قرار دارد، گفت: عملیات بهسازی دفنگاه در حال انجام است و تصفیه خانه شیرابه سراوان هم به زودی وارد مدار می‌شود تا شیرابه حاصل از سراوان دیگر وارد گوهررود نشود.

بهره برداری از ۱۷۷ پروژه در رشت/ واریز  ۱۰۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری جهت ساماندهی لندفیل سراوان

به گزارش هشت دی، حمیدرضا امام پناهی فرماندار رشت در نشست خبری هفته دولت در فرمانداری رشت ضمن تبریک هفته دولت به تمام دولتمردانی که در راه اعتلای نظام تلاش می کنند با توجه به اولین سالروز از عمر دولت مردمی و انقلابی اظهار کرد: نگاه دولت در راستای تلاش و خدمت با تمام وجود برای مردم و نظام است.

وی تصریح کرد: نشانه این تلاش، حضور جهادی در میدان است که به کارگزاران این پیام را می دهد که مسئولان باید میدانی عمل کنند و با تمام وجود برای ایران عزیز تلاش کنند تا بتوانیم در راه توسعه همه جانبه کشور قدم برداریم.

فرماندار رشت ادامه داد: علی رغم تحریم‌ و فشارهای موجود، اقدامات موثری در حوزه‌ عمرانی صورت گرفته است، با وجود اینکه دولت در شرایط بد درآمدی قرار گرفته و بدهی‌های اوراق قرضه از دولت قبل هم شرایط را سخت کرده اما با تمام توان نسبت به پرداخت آنها اقدام می‌کند و در مسیر توسعه گام برمی‌ دارد.

امام پناهی به یکی از اقدامات انقلابی دولت اشاره کرد و گفت: در وضعیت کرونایی و اوج گیری آن در شرایطی که مردم برای تزریق واکسن به کشورهای همسایه می رفتند دولت علاوه بر تولیدات واکسن نسبت به واردات اقدامات خوبی انجام داد و دیدیم که مرگ و میر ۸۰۰ نفری به صفر رسید.

فرماندار رشت با اشاره به اقدامات دولت در حوزه اقتصادی بیان کرد: در حوزه مسکن و اشتغال علی رغم پرداخت بدهی ها، طرح رتبه بندی فرهنگیان، افزایش حقوق بازنشستگان و هدفمندی یارانه ها تلاش دولت بر عادلانه سازی بوده تا این یارانه به دهک های پایین و کم برخوردار برسد.

وی با اشاره به پروژه های شهرستان رشت به عنوان مرکز استان بیان کرد: ۳۵ درصد از جمعیت استان در رشت مستقر هستند و به جز جمعیت شناور شاهد جمعیت ۵۰ درصدی در حوزه خدمات، درمان، اقتصادی و شهر صنعتی و کارخانجاتی که در استان وجود دارد هستیم.

وی در هفته دولت سالجاری ۱۷۷ پروژه با هزینه‌کرد ۱۰۸۲ میلیارد تومان در شهرستان رشت به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: از این تعداد ۱۶۸ پروژه دولتی با هزینه‌کرد ۶۶۱ میلیارد تومان و ۹ پروژه‌ هم متعلق به بخش خصوصی با اعتبار ۴۲۱ میلیارد تومانی بوده است، براین اساس امسال شاهد رشد ۱۹۲ درصدی اعتبارات هفته دولت نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه با بهره‌برداری از پروژه‌های مذکور ۲۸۲۳ فرصت شغلی در شهرستان رشت ایجاد می‌شود، گفت: این پروژه‌ها برای ۲۱۴۰ نفر اشتغال موقت و برای ۶۸۳ نفر اشتغال دائمی ایجاد می‌کنند و در این بخش هم با رشد ۲۴۵ درصدی اشتغالزایی مواجه هستیم.

وی با اشاره به جزئیات طرح‌های قابل بهره‌برداری در هفته دولت امسال گفت: تعداد ۱۳ طرح در حوزه طرح‌های اشتغالزا با اعتبار ۳۴۰ میلیارد تومان و ۹۰۰ میلیون تومان داریم که شامل احداث و افتتاح شرکت‌های تولیدی شهرک صنعتی و راه‌اندازی واحدهای کوچک اشتغالزا می‌شود؛ همچنین تعداد ۶۹ پروژه در فصل عمران شهری و روستایی با هزینه‌کرد ۲۰۸ میلیارد تومان داریم که شامل اجرای طرح هادی، روکش آسفالت و جاده‌های مواصلاتی، بهسازی و ترمیم جاده‌های شهری و روستایی، توسعه و تقویت شبکه آب شرب و فاضلاب شهری، احداث پل می‌شود.

امام‌پناهی با اشاره به اینکه در هفته دولت امسال ۱۴ پروژه در حوزه سلامت، بهداشت و درمان با اعتبار ۱۴۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: ۶۹ پروژه در حوزه انرژی با اعتبار ۱۲۴ میلیارد تومان داریم که شامل توسعه و تقویت شبکه برق شهری و روستایی، احداث پشت ۲۰ کیلوولت برق، تبدیل سیم برق به کابل خودنگهدار و نصب ترانس می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: تعداد دو پروژه و طرح در حوزه کشاورزی با اعتبار ۶۳ میلیارد تومان داریم؛ همچنین ۷ پروژه هم در حوزه ارتباطات با هزینه‌کرد ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد که شامل توسعه شبکه دسترسی با استفاده از کافوی نوری، راه‌اندازی سایت‌های جدید تلفن همراه، ارتقای و تعویض سایت می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکید‌ها بر این بوده که صرفا پروژه‌های تکمیل شده به بهره‌برداری برسد، افزود: پروژه‌های دیگر نظیر زرجوب و گوهررود هستند که از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری تامین اعتبار شده‌اند و با اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد تومانی با قرارگاه خاتم‌الانبیاء طی تهاتر عقد قرارداد شده‌اند، تصفیه‌خانه‌هایی در حوزه دو رودخانه در حال اجراست که در بخش مسکن مهر و شهر صنعتی پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارد و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

امام پناهی افزود: امسال ۱۰۰ میلیاردتومان به حساب شهرداری برای ساماندهی لندفیل سراوان واریز شده که در حال حاضر در مرحله تجهیز کارگاه قرار داد، عملیات بهسازی دفنگاه در حال انجام است و تصفیه خانه شیرابه سراوان هم به زودی وارد مدار می‌شود تا شیرابه حاصل از سراوان دیگر وارد گوهررود نشود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه