همسر شهید گیلانی مدافع حرم در گفتگو با ۸دی:

هیچ چیز به غیر از عمل به اعتقاد و انجام وظیفه در نظر شهدا اهمیت ندارد

همسر شهید “جمال رضی” با ابراز ناراحتی در پی بیانیه اخیر سران فتنه در بی حرمتی به جایگاه شهدا با بیان اینکه هیچ چیز به غیر از عمل به اعتقاد و انجام وظیفه در نظر شهدا اهمیت ندارد، گفت: ما شیعیان معتقدیم امام حسین(ع) در روز عاشورا به وظیفه شان عمل کردند و در راه این انجام وظیفه، حتی از فرزند شیرخواره خود حضرت علی اصغر (ع) گذشتند و شهدای ما هم همینطور به وظیفه شان عمل کردند.

هیچ چیز به غیر از عمل به اعتقاد و انجام وظیفه در نظر شهدا اهمیت ندارد

“زینب ربیع پور” همسر شهید جمال رضی مدافع حرم گیلانی در گفت و گو با خبرنگار هشت دی در پاسخ به هتک حرمت مدافعان حرم توسط یکی از سران فتنه با بیان اینکه تمام شهدا بر سر یک اعتقاد که هدف مشترک شان بوده وارد میدان شدند، اظهار کرد: شهدا معتقد بودند اسلام هیچ حد و مرزی ندارد و پرچم اسلام در هرجا که نیاز باشد فارغ از وجود هر حکومتی، باید برافراشته بماند.

وی با بیان اینکه شهدا بر وجوب انجام وظیفه شان واقف بودند، تصریح کرد: ما شیعیان معتقدیم امام حسین(ع) در روز عاشورا به وظیفه شان عمل کردند و در راه این انجام وظیفه، حتی از فرزند شیرخواره خود حضرت علی اصغر (ع) گذشتند و شهدای ما هم همینطور به وظیفه شان عمل کردند.

همسر شهید گیلانی مدافع حرم با بیان اینکه شهدای ما یک روز در مرز و یک روز فراتر از مرزها به وظیفه شان در پاسداری از اسلام عمل کردند، به نقل از همسر شهیدش، گفت: شهید رضی حتی به فکر مرزبانان کشورمان نیز بود و می گفت تنهایی تو با تنهایی همسر یک مرزبان فرقی نمی کند و خون ما از آنان رنگین تر نیست، اگر این اعتقاد وجود نداشت امثال شهید رضی بچه چند ماهه اش را نمی گذاشت و نمی رفت، اگر این اعتقاد نبود شهید خوشه بر از شهدای گیلانی مدافع حرم با ندیدن فرزندش در این راه قدم نمی گذاشت و این هیچ چیز به غیر از اعتقاد و انجام وظیفه در نظر این شهدا مهم نبود.

همسر شهید رضی با ابراز ناراحتی در پی بیانیه اخیر سران فتنه در بی حرمتی به جایگاه شهدا بیان کرد: حقیقت این است که ما با تمام وجود از اینکه افرادی با بی وجدانی در رابطه با شهدا اظهار نظر می کنند، ناراحت می شویم و این از روی بی بصیرتی و ناآگاهی شان است.

کسی که خودش را به خواب زده، نمی شود بیدار کرد

وی با اشاره به حضور در مدارس و دانشگاه ها برای روایتگری از سیره شهدا به کلامی از شهید رضی در پی بی بصیرتی برخی افراد اشاره کرد و گفت: کسی که خوابیده است را می شود بیدار کرد اما کسی که خودش را به خواب زده، هیچ گاه بیدار نمی شود.

این بانوی گیلانی ادامه داد: با حضور در مدارس و دانشگاه ها به تبیین و روشنگری بسیاری از جوانان با عنایت شهدا می پردازیم و بسیاری از آن ها بعد از این شناخت دیگر با ما مثل یک دوست همراه می شدند اما این بیانیه ها نشان می دهد که گویی عده ای نمی خواهند بفهمند و بیدار شوند.

ربیع پور خطاب به کسانی که تفکر داعشی دارند و نمی خواهند تغییر کنند با استناد به آیه ای از قرآن کریم خاطرنشان کرد: «موتو بغیضکم»؛ دشمن باشید و در دشمنی خویش بمیرید.

این همسر شهید تصریح کرد: تمام شهدا از صدر اسلام تا شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافعان حرم، یک هدف واحد داشتند به نام زنده نگه داشتن اسلام لذا شهدا برای اعتقادشان رفتند.

وی به نقل خاطره ای از شهید جمال رضی، افزود: وقتی به مزار شهدا یا مراسم های هیئت می رفتیم لبیک یا حسین و لبیک یا زینب می گفت و در این باره به من می گفت: “این لبیک گفتن ها حقی بر گردن ما قرار می دهد که باید روزی جوابگو آن باشیم”. یعنی آن روزی که صدا می کنند “هل من ناصر ینصرنی” ما باید پاسخگو باشیم و نباید بنشینیم و فقط بگوییم کاش در کربلا با امام حسین(ع) بودیم.

ربیع پور با اشاره به اهمیت انجام وظیفه، گفت: یک نفر یک پزشک خوب می شود و دیگری یک دولتمرد خوب و امثال شهدای ما یک نظامی ایده آل بودند که به وظیفه شان درست عمل کردند، همین و دیگر هیچ.

عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد

وی با اشاره به اعتقاد به مسئله ظهور منجی با بیان اینکه همه باید سرباز امام زمان(عج) باشیم و این یک شعار نیست، اظهار کرد: شهدای ما با شور حسینی، شعور حسینی را همراه کردند و این خون ها ریخته شد تا درخت اسلام زنده بماند.

همسر شهید با ابراز افتخار نسبت به جایگاه همسر شهید بودن بیان کرد: از این تشنج ها واقعا ناراحت می شویم اما گاهی با این اتفاقات خون در رگ های کسانی که عطش اسلام دارند دوباره خروشان می شود، عده ای با قصد تخریب جایگاه شهدا می آیند ولی عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. متاسفانه برخی دشمنان از روی ناآگاهی نمی خواهند بفهمند در حالی که دوره، دوره آگاهی است و فضای رسانه ای دنیا، به شرط اراده هرکس مانند شمشیر دو لبه عمل می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه