برداشت مکانیزه برنج با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در پی برداشت مکانیزه در بخش کوچصفهان شهرستان رشت در خصوص برداشت مکانیزه گفت: از میزان ۳۹۰۰۰ هکتار اراضی شالیزاری برداشت شده در این استان ۳۱ هزار هکتار توسط ماشین آلات کشاورزی به صورت مکانیزه برداشت صورت گرفته است.

برداشت مکانیزه برنج با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان

به گزارش ۸دی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به این که در سال زراعی جاری با محدودیت منابع آب روبرو بودیم و با توجه به ایجاد قرارگاه مدیریت آب به ریاست استاندار با استفاده از برنامه ریزی ها از منابع آب پشت سد، نزولات جوی و منابع آب های محلی توانستیم سال زراعی را به خوبی پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به مشقت فعالیت در زمینه تولیدات کشاورزی خصوصا زراعت برنج افزود: یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان استفاده از ماشین آلات تخصصی در شالیزار های این استان است که با توجه به پیگیری هایی که در هفته های اخیر در مجمع نمایندگان این استان در خصوص پرداخت تسهیلات از طریق بانک عامل که بانک کشاورزی می باشد برای کشاورزان عزیز فراهم گردیده است.

صالح محمدی بیان کرد: با توجه به اینکه ۱۸۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری به صورت مکانیزه نشا شده است پیش بینی می شود ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی به صورت مکانیزه برداشت شود. جهت افزایش بهره وری از عرصه های موجود برنامه  کشت علوفه و کشت دوم با توجه به تامین نهاده ها  جهت اجرا (در عرصه کشاورزی در  دستور کار این سازمان قرار دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه