خوشه دهی ۹۷ درصدی شالیزارهای گیلان/ برداشت مکانیزه ۱۶هزار هکتار

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به خوشه دهی ۹۷ درصدی شالیزارهای استان، گفت: تاکنون ۱۶ هزار هکتار این شالیزارها به صورت مکانیزه برداشت شده است.

خوشه دهی ۹۷ درصدی شالیزارهای گیلان/ برداشت مکانیزه ۱۶هزار هکتار

به گزارش ۸دی،سید علی موسوی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، گفت: ۹۷ درصد شالیزارها به مرحله خوشه دهی رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان برداشت شده است، اضافه کرد: بر اساس توصیه‌های انجام شده به کشاورزان تاکنون ۱۶ هزار هکتار از این اراضی به صورت مکانیزه برداشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان در ادامه با اشاره به بارش‌های روزهای گذشته و ادامه آن تا اواخر وقت روز چهارشنبه افزود: خوشبختانه این بارش‌ها خسارتی برای مزارع در پی نداشته است.

موسوی با بیان اینکه شالیکاران باید برای جلوگیری از بروز خسارت اعم از ورس و خوابیدگی شالیزارها محل عبور آب مزارع را باز بگذارند، ادامه داد: با توجه به افزایش رطوبت زمین امکان ظهور بلاست برنج وجود دارد لذا با کمک از مراکز ترویج و همچنین کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام به سم پاشی مزارع خود کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه