مداح و ذاکر اهل بیت در گفتگو با ۸دی:

ضرورت استفاده از اشعار مناسب با مفاهیم قیام حسینی در عزاداری ها/ تأثیر سبک مداحی ها بر روح و جان نوجوانان و جوانان

“علی رنجبر” مداح و ذاکر اهل بیت با بیان اینکه ذکر مفاهیم دینی و مصائب اهل بیت(ع) تاثیرش را بر آحاد جامعه می گذارد، گفت: گاهی یک مداح با بیان اشعار مطالب به روز در روضه ها و مجالس می تواند بر روح و جان نوجوانان و جوانان تأثیر بگذارد، مانند سرود سلام فرمانده که مبتنی بر شعری از امام زمان (عج) است که عالم تشیع و اسلام را متحول کرده است.

ضرورت استفاده از اشعار مناسب با مفاهیم قیام حسینی در عزاداری ها/ تأثیر سبک مداحی ها بر روح و جان نوجوانان و جوانان

“علی رنجبر” مداح و ذاکر اهل بیت در گفت و گو با خبرنگار هشت دی با عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه این محرم وصفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، اظهار کرد: بیان مفاهیم دینی و ذکر مصائب اهل بیت(ع) تاثیرش را بر آحاد جامعه می گذارد، گاهی یک مداح با بیان اشعار مطالب به روز در روضه ها و مجالس می تواند بر روح و جان نوجوانان و جوانان تأثیر بگذارد، مانند سرود سلام فرمانده که مبتنی بر شعری از امام زمان (عج) است که عالم تشیع و اسلام را متحول کرده است.

وی افزود: به طور یقین، مداحی و اشعاری که در مدیحه سرایی ها استفاده می شود اگر آگاهانه و با شور و شعور حسینی همراه باشد تاثیر خودش را خواهد گذاشت.

این مداح اهل بیت(ع) تصریح کرد: تحول جامعه استبدادی و ستمشاهی که به حکومت انقلاب اسلامی منجر شد با حماسه و شعارهای حسینی و آمدن مردم به خیابان و برپایی مجالس اهل بیت (ع) همراه بود. این شور و شعور حسینی را امروز در اقصی نقاط دنیا می توان دید، مردم دنیا حتی با ادیان دیگر وقتی با این حماسه آشنا می شوند مجذوب دین و آزادی خواهی امام حسین(ع) می شوند.

رنجبر در ادامه با بیان اینکه دشمن همواره به دنبال حذف نمادهای اسلامی و دینی است خطاب به بانیان برگزار کننده روضه ها و هیئات، گفت: هیئت ها علاوه بر برپایی شور و شعور حسینی در مراسمات، برخی موارد را نیز مانند استفاده از مطالب و اشعار مناسب با مفاهیم قیام حسینی را باید مورد تاکید قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رعایت شرایط کرونا نیز مستمعین و دست اندرکاران برپایی هیئت ها باید دقت بیش از پیش داشته باشند و جلوی سوء استفاده دشمنان گرفته شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه