مداح اهل‌بیت(ع) در گفتگو با هشت‌دی:

امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین ابعاد واقعه عاشورا است

مداح و ذاکر اهل‌بیت‌(ع) با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین ابعاد واقعه عاشورا است، گفت: باید نسبت به این فریضه توجه ویژه شود همان‌طور که قیام امام‌حسین‌(ع) در همین راستا صورت گرفت.

امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین ابعاد واقعه عاشورا است

علی رنجبر در گفتگو با هشت‌دی با اشاره به نقش حماسه و واقعه عاشورا در خنثی‌سازی شبیخون فرهنگی دشمنان، اظهار کرد: در طول تاریخ این مسئله در اشکال و قالب‌های مختلف وجود داشته است که به اقتصای زمان و شرایط باید با آن مقابله کرد.

وی افزود: گاهی یک شعر می‌تواند حماسه و شوری برپا کند یا خطبه‌ای می‌تواند کاخ یزید را نابود کند، مانند همان حماسه‌ای که حضرت‌ زینب‌(س) بر علیه دشمن به پا کرد.

این مداح اهل‌بیت(ع) به جایگاه مهم و ویژه هیئات مذهبی و کانون‌های فرهنگی اشاره وتصریح کرد: با توجه به تاکیدات رهبر‌ معظم‌ انقلاب، این قشر فرهنگی مسئولیت سنگینی را در این راستا به دوش دارند که با درست و صحیح عمل‌کردن می‌توانند اثرگذار باشند.

رنجبر بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین ابعاد واقعه عاشورا در شرایط کنونی جامعه است، فریضه‌ای که به دست فراموشی سپرده شده است و باید نسبت به آن توجه ویژه شود همان‌طور که قیام امام‌حسین‌(ع) در همین راستا صورت گرفت.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه تبیین و روشنگری در جهت مکتب عاشورا، بیان کرد: اگر خطبه‌های حضرت‌ زینب‌(س) و روشنگری ایشان در باب اینکه فرمود «ما اهل‌بیت(ع) و نوادگان پیغمبر خدا(ص) و صاحب قرآن، دین و مکتب هستیم» قطعاً این حماسه به فراموشی سپرده می‌شد چون با افزایش هجمه‌های دشمنان علیه اسیران کربلا، آنان را خارجی به معنای خروج از دین می‌خواندند که با روشنگری ایشان، بسیاری از مردم پشیمان و با این خطبه‌ها متحول شدند.

این مداح اهل‌بیت(ع) در پایان خاطرنشان کرد: حضرت‌ زینب‌(س) و اسرای کربلا در اوج مصیبت و بلا، بر پوشش و حجاب خویش مقید بودند لذا این حجم از تقید در اوج مصیبت، گرسنگی، تشنگی و خستگی نشان‌دهنده اهمیت توجه ویژه به نکات دینی است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه