فراوانی بیماری سرطان سینه در گیلان

سرپرست جهاد دانشگاهی گیلان با اشاره به فراوانی بیماری سرطان سینه در استان گفت: مجوز راه اندازی مرکز درمان سرطان سینه در گیلان اخذ شده و در مرحله تأیید نهایی را طی می کند.

فراوانی بیماری سرطان سینه در گیلان

به گزارش ۸دی، حمیدرضا مسکنی در گفتگوی خبری اولویت جهاد دانشگاهی گیلان را حفاظت از محیط زیست دانست و بیان داشت: مدیریت درست محیط زیست سطح کشاورزی استان را ارتقا می‌دهد لذا در برنامه هفتم خود در حوزه ریزگرد و مدیریت پسماند فعالیت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پژوهشکده معتمد در کشور به طور کاملاً تخصصی بر روی درمان سرطان سینه کار می‌کند، افزود: گیلان جز استان‌های رتبه دار در این بیماری است لذا برای راه اندازی چنین مجموعه رایزنی‌های انجام شده است.

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی گیلان تصریح کرد: اعتبار خوبی از جهاد دانشگاهی کشور برای راه اندازی مرکز درمانی سرطان سینه در گیلان گرفته‌ایم و مجوزهای لازم نیز برای این کار اخذ شده که در مراحل نهایی تأیید مجوزها هستیم.

مسکنی با اشاره به وجود دو مرکز پرورش گیاهان دارویی در استان گیلان بیان کرد: محققان لیست برداری از گیاهان دارویی را انجام می‌دهند البته این کار کمی زمان بر است و امیدواریم شاهد برنامه‌های خوبی در سال آینده باشیم.

وی با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی زنان خانوار با جمعیت هدف ۲۷۰ خانوار گفت: هم اکنون این طرح با جمعیت هدف ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در حال انجام است و ۹۹۰ نفر با این طرح وارد بازار کار شده اند.

سرپرست جهاد دانشگاهی گیلان اهمیت به مقوله فرهنگ را یکی از موضوعات مهم در این سازمان دانست و افزود: شناسایی دانشجویان و آشنا کردن آنها با فرهنگ جهادی و ایرانی اسلامی از وظایف سازمان است.

وی با اشاره به وجود سه هزار دانشجو در جهاد دانشگاهی گیلان بیان کرد: حدود ۱۰۰۰ دانشجو سالانه از جهاد دانشگاهی گیلان دانش آموخته و به همین میزان نیز جذب می‌شوند و تغییرات ساختاری ما نیز به گونه‌ای است که دانشجویان نخبه بتوانند به راحتی وارد جهاد شوند و رشته‌های آینده نیز در همین راستا تعریف می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه