امام جمعه آستارا: بزرگداشت غدیر احیای امر امامت است

امام جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا با بیان اینکه تبلیغ غدیر و بزرگداشت آن احیای امر امامت و یک تکلیف الهی است، در ادامه به تقسیم عادلانه امکانات تامین اجتماعی بین همه افراد جامعه به خصوص افراد کم برخوردار تاکید کرد.

امام جمعه آستارا: بزرگداشت غدیر احیای امر امامت است

به گزارش ۸دی، امام جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک ولادت امام هادی(ع) و عید سعید غدیر خم به بیان فرازهایی از خطبه پیامبر اکرم(ص) در غدیرخم و امتداد خط امامت تا مهدویت پرداخت.

وی با بیان اینکه تبلیغ غدیر و بزرگداشت آن، احیای امر امامت و یک تکلیف الهی است، اظهار کرد: پیامبر اسلام وظیفه خود در انجام این وظیفه را به خوبی انجام دادند و تبلیغ غدیر و نصب امیرالمومنین علی(ع) و به عنوان امام جامعه را بر امت اسلام هم لازم کردند که هر نسلی به نسل آینده آن را ابلاغ کند.

حجت الاسلام محمدجواد باقری ارومی با گرامیداشت بیست و پنجم تیرماه روز بهزیستی و تامین اجتماعی خدمت رسانی به محرومان و معلولان جامعه را از افتخارات این دو سازمان بیان کرد و گفت: باید امکانات و موقعیت ها به طور برابر بین همه افراد جامعه به خصوص افراد کم برخوردار تقسیم شود.

خطیب گیلانی در ادامه با گرامیداشت بیست و ششم تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی به دستور حضرت امام خمینی(ره)، این نهاد را مانع بزرگی در مقابل دیکتاتوری دانست و گفت: شورای نگهبان اجازه نمی دهد که قانونی فراتر از شرع و قانون اساسی تصویب شود.

وی با بیان یکی دیگر از وظایف شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مختلف گفت: نظارت استصوابی شورای نگهبان به منزله علم قاضی در صدور احکام است و جلوی ورود افراد ناسالم به عرصه انتخابات را می گیرد و چون مانع زیاده خواهی برخی از افراد و جریانات سیاسی است مورد هجمه دشمنان قرار می گیرد.

امام جمعه آستارا در پایان با اشاره به بیست و هفتم تیرماه سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل متحد از سوی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اتمام جنگ ایران و عراق بیان کرد: هشت سال ایستادگی در مقابل رژیم بعثی صدام که از حمایت ابرقدرتهای آن روز دنیا برخوردار بود به ما آموخت که با قدرت ایمان و صبر و استقامت در راه خدا، حتی با دست خالی هم می توان در برابر مشکلات ایستاد و در نهایت پیروز شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه