کوچکی نژاد در گفتگو با ۸دی مطرح کرد

ردیف بودجه ۳۸هزارمیلیاردی مختص طرح رتبه بندی فرهنگیان است/ مجلس قطعا از قانون مصوب محافظت می کند

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به موضوعاتی که در خصوص ابلاغ طرح رتبه بندی فرهنگیان مطرح می شود، گفت: مجلس به شدت به برگزاری آزمون معلمان عکس العمل نشان داد و این موضوع از آیین نامه حذف شد و مجلس با هر عمل مغایر قانون برخورد خواهد کرد و به دنبال آن است که آیین نامه طوری تنظیم شود که مشکلی برای فرهنگیان به وجود نیاید.

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس در رابطه با ابلاغ آیین نامه رتبه بندی معلمان در گفت و گو با خبرنگار هشت دی با بیان اینکه از تصویب طرح رتبه بندی معلمان، حدود ۳ ماه می گذرد، اظهار کرد: انتظار داشتیم، شیوه آیین نامه نویسی این طرح، سرعت بیشتری به خود بگیرد و قشر عظیم فرهنگیان را از این طرح راضی نگه دارد اما این تاخیر موجب دلخوری شد.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به بحث هایی که در خصوص ابلاغ این طرح می شود، گفت: مجلس به شدت به برگزاری آزمون معلمان عکس العمل نشان داد و از آیین نامه حذف شد و مجلس با هر عمل مغایر قانون برخورد خواهد کرد و به دنبال آن است که آیین نامه طوری تنظیم شود که مشکلی برای فرهنگیان به وجود نیاید.

کوچکی نژاد با اشاره به مشکلاتی که در خصوص این طرح وجود دارد، ادامه داد: در سال جاری، ۳۸ هزار میلیارد برای طرح رتبه بندی معلمان مصوب شده که اگر دولت شش ماه اول سال ۱۴۰۰ را نیز در نظر بگیرید و بر اساس توازن و جابه جایی اعتبار، مقدار رتبه بندی را کاهش دهد، به هر حال باید این مقدار بودجه واقعی باشد لذا مجلس از قانون مصوب محافظت می کند که خدشه ای وارد نشود و باید آموزش و پرورش طرح را سریعا ابلاغ کند و نرم افزارهای مربوط به آن را طراحی کند و معوقات امسال را پرداخت کند و شش ماه سال ۱۴۰۰ نیز به عنوان طلب فرهنگیان تلقی خواهد شد که از منابع جدید پرداخت می شود.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به شفافیت بودجه طرح رتبه بندی معلمان، خاطرنشان کرد: این ۳۸ هزار میلیاردتوگان در ردیف بودجه سالیانه کشور تعریف شده بود که ۲۵ هزار میلیارد آن اعتبار دیده بود و مجلس ۱۳ هزار میلیارد از منابع درامدی کشور اضافه کرد و این مقدار مصوب مختص این‌ طرح است.

وی اضافه کرد: برخی می گویند پاداش بازنشستگان هم از همین ردیف بودجه است که درست نیست و قطعا این ۳۸هزار میلیارد تومان خالص مختص رتبه بندی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه