با رقابت بیش از ۳۸ هزار داوطلب؛

کنکور سراسری در گیلان آغاز شد

کنکور سراسری در گیلان، امسال با شرکت ۳۸ هزار و ۶۶۵ داوطلب در ۵ گروه آزمایشی، با ۳ و ۹۹ صدم درصد افزایش، همزمان با سراسر کشور از امروز، ۸ تیر با گروه آزمایشی هنر آغاز شد.

کنکور سراسری در گیلان آغاز شد

به گزارش ۸دی،مسئول تام الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری کنکور سراسری گفت: کنکور سراسری در گیلان، امسال با شرکت ۳۸ هزار و ۶۶۵ داوطلب در ۵ گروه آزمایشی، با ۳ و ۹۹ صدم درصد افزایش، همزمان با سراسر کشور از امروز، ۸ تیر با گروه آزمایشی هنر آغاز شد.

ارسلان دمیرچی با اشاره به آزمون داوطلبان رشته‌های ریاضی فیزیک و علوم انسانی، علوم تجربی و زبان‌های خارجی به ترتیب در روز‌های ۹، ۱۰ و ۱۱ تیرماه، افزود: امسال ۲۴ هزار و ۷۲۶ شرکت کننده زن معادل ۶۴ درصد داوطلبان و ۱۳ هزار و ۹۰۳ شرکت کننده مرد، حدود ۳۶ درصد داوطلبان را در گیلان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به شرکت بیشترین تعداد داوطلبان گیلانی به میزان بیش از ۱۴ هزار نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی، اضافه کرد: امسال ۳ هزار و ۸۳۶ داوطلب گیلانی در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، ۱۴ هزار و ۲۴۰ نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی، ۱۰ هزار و ۷۸۵ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، ۳ هزار و ۶۷۲ داوطلب در گروه آزمایشی هنر و ۶ هزار و ۱۳۲ نفر هم در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه