رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در آستارا مطرح کرد

کمیسیون اقتصادی مجلس از پیشنهاد دولت برای توسعه مناطق آزاد استقبال می‌کند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص توسعه و ارتقا مناطق آزاد گفت: بزرگترین ظرفیت ما در اینگونه مناطق، صادرات است؛ پس توسعه آن ضرورت دارد و با هرگونه پیشنهاد دولت برای ارتقا و تکمیل این ظرفیت استقبال می‌کنیم.

کمیسیون اقتصادی مجلس از پیشنهاد دولت برای توسعه مناطق آزاد استقبال می‌کند

به گزارش ۸دی،محمدرضا پورابراهیمی امروز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی توسعه و عمران آستارا درباره مالیات واحدهای تولیدی نیز توضیح داد و افزود: در خصوص موضوعات مالیاتی، رویکرد کمیسیون اقتصادی مجلس کاهش مالیات هر واحدی است که ایجاد اشتغال کند ، همانطور که در بودجه سال جاری نیز میزان مالیات واحدهای تولیدی پنج درصد کاهش یافت.

او ادامه داد: براساس تصمیم کمیسیون اقتصادی مجلس باید مالیات بر مجموع درآمد افراد را به عنوان جایگزین مالیات بر تولید ببینیم که به عدالت مالیاتی نزدیک تر و محساباتی دقیق تر خواهد بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین در خصوص توسعه و ارتقا مناطق آزاد گفت: بزرگترین ظرفیت ما در اینگونه مناطق، صادرات است؛ پس توسعه آن ضرورت دارد و با هرگونه پیشنهاد دولت برای ارتقا و تکمیل این ظرفیت استقبال می‌کنیم.

به گفته وی، اگر مالیات واحدهای صنفی گیلان عددی غیرمتعارف باشد نسبت به اصلاح آن اقدام خواهیم کرد و برای واحدهای صنعتی نیز کاهش خواهیم داد و این در اصل، حمایت از تولید است و هر مجموعه اقتصادی که بتواند ظرفیت سازی کند، برای تامین سرمایه آن تلاش خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: مسیر اقتصادی کشور، آینده‌ای روشن دارد اما در اجرای طرح‌های اصلاح اقتصادی باید مراقبت کنیم و با نگاه علمی کارها را به پیش ببریم.

پورابراهیمی اظهار داشت: دشمن با استفاده از اشتباهات ما می‌خواهد با نظام مواجهه کند، به همین دلیل ما دیگر حق اشتباه نداریم و باید نگاه علمی و کارشناسی به اقدامات خود داشته باشیم.

وی افزود: در شرایط جنگ نابرابر با دشمن هستیم و اگر کشورهای پیشرفته، چنین فشارهایی را تحمل می کردند قطعا شاخص ها و پیشرفت های لازم را نداشتند؛ جنگ اقتصادی یک واقعیت است و بعضی از اقدامات قابل رصد نیست اما پیامدهایش قابل رصد است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آیه یاس خواندن برخی ها مورد قبول ما نیست و امروز با وجود تحریم ها می توانیم توانایی های خود را به رخ جهان بکشیم. روزی در این کشور توانی برای توسعه علمی وجود نداشت اما امروز در عرصه های مختلف حرف های مهمی برای گفتن داریم و جمهوری اسلامی ایران به بزرگترین قدرت بازدارندگی در دنیا تبدیل شده است و این را آمریکایی و اسرائیلی ها معترف هستند.

ابراهیمی ادامه داد: امروز دولتی مکتبی و انقلابی با مجلسی که با وجود خصومت برخی عوامل داخلی و هجمه عظیم خارجی، در کنار همدیگر ایستاده‌اند و رسالت بزرگی برای توسعه دارند و در اصل، ما از بخش عمده گردنه ای که آمریکایی ها فراهم کرده اند عبور کرده ایم و خود دشمن به این باور رسیده که ایران از تحریم گذشته است.

وی در ادامه صحبت هایش از اتخاذ تصمیم های مقدماتی برای توسعه شهرستان آستارا و تکمیل طرح های اقتصادی و تجاری ان خبر داد و گفت: این تصمیمات امروز با حضور مدیران مربوطه بررسی و راجع به چگونگی اجرای انها تصمیم گیری خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه