فیلمساز گیلانی در گفتگو با ۸دی مطرح کرد:

سیاست و سلیقه در جشنواره ها تعیین کننده است/ هنرمند نباید هویت خود را گم کند

“حسین بدرطالعی” فیلمساز گیلانی با انتقاد از زیر پا گذاشته شدن ارزش های ملی و دینی توسط برخی از هنرمندان در فستیوال های خارجی، گفت: هیچ اتفاقی نباید موجب شود که باورهای خود را زیر پا بگذاریم و هنرمندان نباید هویت خود را به خاطر جایزه از دست بدهند.

سیاست و سلیقه در جشنواره ها تعیین کننده است/ هنرمند نباید هویت خود را گم کند

“حسین بدرطالعی” در گفتگو با خبرنگار هشت دی، در واکنش به سخنان و فیلم های هنرمندان ایرانی حاضر در فستیوال کن ۲۰۲۲ اظهار کرد: به عنوان یک هنرمند با این حرف ها موافق نیستم و تحت هیچ عنوانی با این جریان مثلا روشنفکری همسو نمی‌شوم.

حضور در جشنواره‌ها نباید منجر به زیر پا گذاشته شدن باورها شود

فیلمساز گیلانی با انتقاد از زیر پا گذاشته شدن ارزش های ملی و دینی توسط برخی از هنرمندان در فستیوال های خارجی بیان کرد: هیچ اتفاقی نباید موجب شود که باورهای خود را زیر پا بگذاریم.

وی با بیان اینکه در همه جشنواره ها سلیقه شخصی و سیاست نقش اساسی دارد افزود: در جشنواره های داخلی نیز سلیقه و برخی اعمال سیاست ها در تعیین برنده نقش دارد و این موضوع درباره هنرمندانی مانند اصغر فرهادی نیز صحیح است‌.

بدرطالعی تصریح کرد: برخی سلبریتی ها به دلیل تن دادن به سیاست های نادرست جشنواره ها یا به خاطر برخی هجمه ها اشتباهاتی را مرتکب می شوند اما به اعتقاد بنده یک هنرمند نباید هویت خود را به خاطر جایزه از دست بدهد.

این هنرمند گیلانی با بیان اینکه جشنواره کن طبق منافع خود، سیاست هایی را در جایزه دادن به آثار هنری درنظر می گیرد افزود: در همه جشنواره ها اعم از کن، برلین و اسکار سیاست و سلیقه تاثیرگذار است.

این مردم هستند که خوب و بد یک فیلم را تعیین می کنند

وی در واکنش به این پرسش که چرا دو فیلم برادران لیلا و عنکبوت مقدس با وجود عدم استقبال مخاطبان، جایزه گرفتند گفت: سینما صرفا محلی برای گفتن حرف های خاص و یا تخریب یک بخشی از جامعه نیست و محلی برای لذت بردن از اوقات نیز می باشد و در نهایت این مردم هستند که خوب و بد یک فیلم را تعیین می کنند.

هنرمند نباید هویت خود را گم کند

این فیلمساز جوان گیلانی با تاکید بر اینکه هنرمند در وهله اول نباید هویت خود را گم کند عنوان داشت: فیلمسازان زیادی با موج سواری فعالیت می کنند اما به اعتقاد بنده این کار از اصل هنر به دور است و تا زمانی که هدف مشخصی نداشته باشیم سردرگم شده و چیزهای زیادی از جمله هویت خود را از دست می دهیم.

گفتگو از سیده سمیه رعد

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه