حضور تیم مستندساز مجلس در منطقه دفن زباله سراوان

“محمدرضا احمدی” نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به طرح سوال از وزیر کشور دولت قبل و وزیر کشور دولت سیزدهم در رابطه با معضل سراوان، گفت: تیم مستند ساز مجلس شورای اسلامی با دستور ریاست مجلس از سایت زباله سراوان بازدید کردند.

حضور تیم مستندساز مجلس در منطقه دفن زباله سراوان

به گزارش ۸دی،محمدرضا احمدی سنگری در جریان بازدید تیم مستند ساز مجلس شورای اسلامی از سایت زباله سراوان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: موضوع پسماند زباله سراوان همواره در اولویت پیگیری‌های من در سطوح مختلف بوده و هست و درصددیم به نوعی این معضل را حل کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه وی در راستای حل معضل سراوان و پیگیری مطالبات مردم تذکرات زیادی را به مسئولان چه در حوزه وزرای دولت و چه حتی به رئیس جمهور داده است عنوان کرد: طرح سؤال از وزیر کشور دولت قبل و وزیر کشور دولت سیزدهم از دیگر اقدامات ما برای معضل سراوان بوده است.

احمدی سنگری اضافه کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شد علاوه بر تذکرات و طرح سؤالی که مطرح نمودم از مسئولان، چهره‌های برجسته و گروه‌های علمی داخلی و خارجی برای انجام بازدیدهای میدانی از لندفیل سراوان دعوت به عمل آوردیم تا بتوانیم راهکاری اثربخش برای این معضل بیابیم و اجرایی کنیم.

وی یادآور شد: تیم مستند ساز مجلس شورای اسلامی با دستور ریاست مجلس از سایت زباله سراوان بازدید به عمل آوردند و قرار است با مسئولان حوزه پسماند هم گفت‌وگوهایی داشته باشند تا بدین وسیله برنامه‌های عملیاتی را برای حل لندفیل سراوان تدوین و طرح‌ریزی کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس افزود: شخص استاندار گیلان، وزیر کشور و رئیس جمهور پیگیرند تا در راهکار اول حتما فرآیند بهسازی مکان دپوی پسماند و زباله سراوان انجام شود و دوم آنکه پسماند سراوان به محل دیگری انتقال داده شود.

احمدی سنگری اورهال کردن کارخانه کود آلی و ساخت زباله‌سوز سراوان را از دیگر مواردی که مورد پیگیری قرار دارد، خواند و تصریح کرد: دولت در روزهای گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار واریز کرده تا روند بهسازی پسماند سراوان تسریع شود.

وی اذعان کرد: هر ثانیه ۱۰ لیتر زهرابه از محل دفنگاه زباله سراوان استخراج می‌شود که حجم آن در روزهای بارانی به بیش از ۲۰ لیتر می‌رسد و تمام این زهرابه‌ها سفره‌های آب زریزمینی را آلوده کرده و موجب بروز انواع بیماری‌های گوارشی و پوستی، تنفسی و سرطان منجر می‌گردد.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس ضمن اشاره به اینکه طبق گزارشات اخیر، گیلان رتبه اول ابتلا به سرطان را در کشور دارد بیان داشت: می‌طلبد تمام مسئولان، نمایندگان و همه دلسوزان وارد میدان شوند و به همدیگر کمک کنند از طرفی مردم هم همیشه ثابت کردند پای اسلام و انقلاب و ولایت هستند بنابراین باید همه ما برای حل معضل پسماند سراوان وارد میدان شویم.

احمدی سنگری با تاکید بر اینکه نه تنها صومعه‌سرا و انزلی بلکه کل استان گیلان و کشور با معضل پسماند سراوان درگیر هستند خاطرنشان کرد: زهرابه‌های پسماند سراوان به همراه انواع فاضلاب‌های شهری و صنعتی وارد رودخانه‌های رشت شده و محلات اطراف رشت مثل فخب و پیربازار از همان آب برای کشاورزی استفاده می‌کنند که خطرات بسیار زیادی برای سلامتی به بار می‌آورد لذا از همه مسئولان تقاضا می‌کنم تا کمک کنند یکبار برای همیشه مشکل سراوان و دو رودخانه آلوده رشت حل شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه