نماینده رشت در گفتگو با ۸دی مطرح کرد

تقویت شرکت های دانش بنیان جهش تولید و افزایش اشتغال را به همراه دارد/ رونق صادرات با نوآوری و ابتکار در عرضه تولیدات

“جبار کوچکی نژاد” نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان می توانند جهش تولید را در کشور به همراه داشته باشند، گفت: شرکت های دانش بنیان، علاوه بر جهش تولید، امکان عرضه محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب به بازارهای داخلی و خارجی فراهم می کنند که این موضوع اشتغال را به دنبال دارد.

“جبار کوچکی نژاد” نماینده رشت و خمام در مجلس در گفتگو با هشت دی با اشاره به وظایف دولت، ملت و مجلس در تحقق شعار سال، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با توجه به شرایط اجتماعی، بین المللی و داخلی کشور، هر سال را با عنوانی نام گذاری می کنند و از سه قوه و مردم در جهت تحقق بخشی و‌ حل مشکلات کشور انتظاراتی دارند.

وی با بیان اینکه چندین سال است محور شعارهای هر ساله رهبر انقلاب اقتصادی است، تصریح کرد: رهبری با این عناوین همواره بر تولید و اشتغال تاکید دارند و اینکه راه نجات کشور در این مقطع تولید است که اشتغال، رونق کسب و کار و ارتقا زندگی مردم را با خود به همراه دارد.

رونق صادرات با نوآوری و ابتکار در تولیدات

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه عنوان سال ۱۴۰۱ تولید بر محور دانش بنیان است یعنی اگر تولیدات ما قابلیت رقابت و عرضه خوب به بازار را نداشته و مشتری پسند نباشد با شکست مواجه می شود، گفت: اگر ما بتوانیم تولید را با نوآوری، ابتکار، کیفیت بالا و قیمت مناسب پیش ببریم کسی در کشور دنبال قاچاق نمی رود و صادرات رونق می گیرد.

وی تصریح کرد: علت مشکل در صادرات برخی محصولات با وجود امکاناتی که داریم، قابل رقابت نبودن و امتناع مصرف کنندگان به دلیل کیفیت و قیمت محصول است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان می توانند جهش تولید را در کشور به همراه داشته باشند اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان، علاوه بر جهش تولید، امکان عرضه محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب به بازارهای داخلی و خارجی فراهم می کنند که این موضوع اشتغال را به دنبال دارد.

کوچکی نژاد با اشاره به اینکه از نظر سطح سواد ملی در حوزه شرکت های دانش بنیان که به علم و فناوری برمی گردد از رتبه بالایی برخورداریم، اظهار کرد: اگر سطح تولید پایین است به دلیل عدم بهره گیری از علم، دانش و ابتکارات جوانان و دانشمندان است. جهت گیری رهبر انقلاب در این حوزه به سمت کیفیت بالا و قیمت مناسب است که از طریق شرکت های دانش بنیان امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه دولت برای تقویت شرکت های دانش بنیان باید از منابع در اختیار دانشگاه ها حمایت و نخبگان را جذب کند، گفت: شرکت های خصوصی، دولتی و تعاونی به حمایت های ویژه نیازمند هستند که حمایت دولت در راس آن است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به راهکارهای تحقق شعار سال بیان کرد: این موضوع باید از دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، مراکز فنی و حرفه ای آغاز شود و در این بین شرکت های بزرگ تولیدی که دانش بنیان نیستند نیز با جذب نخبگان حلقه های واسطه ی تولید را پر کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه