استاندار گیلان عنوان كرد:

برقراری پیوند بین تولید محصولات کشاورزی با فعالیت‌های دانش‌بنیان

استاندار گیلان برقراری پیوند بین تولید محصولات کشاورزی با فعالیت‌های دانش‌بنیان را دارای اهمیت خواند و تأکید کرد که یافته‌های علمی در جهت مقرون به صرفه‌کردن فعالیت‌های کشاورزی، در مزرعه و اراضی شالیزاری عملیاتی شوند.

برقراری پیوند بین تولید محصولات کشاورزی با فعالیت‌های دانش‌بنیان

به گزارش ۸دی، اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) پس از بازدید از بخش‌های مختلف موسسه تحقیقات برنج کشور در جمع خبرنگاران، با اشاره به نقش این موسسه در برقراری ارتباط بین تولید با علم روز و نیز بالا بردن میزان بازده تولید برنج اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده و لازمست تولید محصولات کشاورزی، با فعالیت های دانش بنیان پیوند داشته باشد.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی پیش رو و نیز کمبود منابع آبی؛ استفاده بهینه از آب ، افزایش تولید در سطح، ارتقاء کمی و کیفی برنج و بی‌نیاز شدن از واردات این محصول را مورد تأکید قرار داد و هوشمندسازی فعالیت‌های مرتبط را راه نیل به این مهم خواند و گفت: موسسه تحقیقات برنج با انجام فعالیت‌های علمی و تولید ارقام مختلف سازگار با دمای محیط و مصرف مناسب آب؛ می‌تواند گام‌هایی برای بالا رفتن بازده تولید و رسیدن به خودکفایی در این محصول بردارد.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه باید ارتباط بین دانش و تولید بیشتر شود، استفاده از صاحبنظران در همه بخش‌ها در جهت ایجاد زنجیره ارزش از تولید تا مصرف را با اهمیت دانست و ادامه داد: دستگاه‌ها و نهادهای متولی باید برای حمایت از کشاورزان، ارائه تسهیلات، تهیه کود مناسب و نیز خرید توافقی محصولات کشاورزی و بیمه آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

عباسی اقدامات یادشده را پشتیبانی از تولید عنوان و خاطرنشان کرد: در بازدید امروز از این موسسه، افق های روشنی را در راستای پیشبرد امور به صورت علمی و نیز اجرای آنها در مزرعه، مشاهده کردم که به طور قطع در مقرون به صرفه کردن فعالیت های کشاورزی، اثرگذار است.

تجاری سازی محصولات کشاورزی، عملیاتی کردن یافته های علمی، سرعت بخشی به تولید دستآوردهای علمی، تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن، مکانیزاسیون همه بخش های تولید برنج از دیگر مواردی بود که  عباسی بر آنها تأکید کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه