مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان مطرح کرد

نقش جوانان در گام دوم انقلاب تأثیرگذار است/ اهمیت پیوند نسل جوان با هویت و الگوهای انقلابی گیلان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان به اهمیت پیوند نسل جوان با هویت‌ها و الگوهای انقلابی گیلان تأکید کرد و گفت: شهید ابوالحسن کریمی هویت جدی گیلانی‌ها است و مجاهدت‌های بسیار داشت.

نقش جوانان در گام دوم انقلاب تأثیرگذار است/ اهمیت پیوند نسل جوان با هویت و الگوهای انقلابی گیلان

به گزارش ۸دی، یادواره جوان امروز، شهید کریمی و تداوم ارزش ها به مناسبت گرامیداشت شهید “ابوالحسن کریمی” دادستان انقلابی گیلان در سالن ولایت اداره‌کل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سعید مهدوی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان در این مراسم با بیان اینکه شهید ابوالحسن کریمی از سن جوانی برای انقلاب اسلامی و دین خدا گام بر می‌داشت و دغدغه داشت اظهار داشت: طبق فرموده امام صادق(ع)، اکثر اصحاب امام زمان(عج) از جوانان هستند.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار جوانان در گام دوم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب، جوانان قرار است تمدن‌سازی کنند و نقش به‌سزایی در این مسیر دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان به اهمیت پیوند نسل جوان با هویت‌ها و الگوهای انقلابی که روزی در استان گیلان زندگی می‌کردند اشاره و بیان کرد: شهید ابوالحسن کریمی هویت جدی گیلانی‌ها است؛ کسی‌که اوایل انقلاب اسلامی، فرماندار لاهیجان شد و مجاهدت‌های بسیار داشت.

مهدوی با اشاره به ویژگی‌های شهید کریمی از جمله ساده‌زیستی وی تصریح کرد: مجاهدت در راه رفع شبهات و مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی از ویژگی‌های این شهید بزرگوار است.

وی افزود: گیلانی‌ها از لحاظ تاریخ دین‌مداری و اظهار ارادت به ائمه اطهار(ع) خوش سابقه‌ترین هستند و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز جوانانی در این خطه می‌زیستند که جریان‌سازی سیاسی اجتماعی می‌کردند و امروز جزو هویت ما هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان تصریح کرد: دشمن به دنبال ایجاد هجمه و صدمه زدن است لذا اگر شهید کریمی امروز در میان ما حضور داشت از بستر فضای مجازی برای دفاع از دین و ارزش‌ها استفاده می‌کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی گیلان شهید ابوالحسن کریمی در ۹ مرداد ۱۳۲۷ در شهر لاهیجان به دنیا آمد و در دوره پیش از انقلاب اسلامی مجاهدت‌های بسیاری داشت و در سال ۱۳۴۴ به‌همراه دوستانش اقدام به تاسیس کانون “بحث و انتقاد مذهبی جوانان” لاهیجان کرد و از این مرکز به تربیت دینی نسل جوان همت گمارد.

او به زبان‌های عربی و انگلیسی مسلط بود و دو جلد کتاب آموزشی زبان عربی و انگلیسی و پنج جلد کتاب فریاد مظلوم که متن تعدادی از سخنرانی‌های ایشان در محافل دینی و سیاسی است منتشر شده است.

ایشان با کمک شهید بهشتی در سال ۱۳۵۵،”مطبوعاتی فتح” را جنب مسجد جامع لاهیجان تاسیس کرد که به محور مبارزات مردم منطقه علیه رژیم، احزاب چپ و مارکسیست و محل رفت‌ و آمد نیروهای انقلابی، پخش جزوات، اعلامیه‌ها و نوارهای امام خمینی(ره) تبدیل شد.

در خرداد ۵۷ پس از سخنرانی شدیداللحن علیه شاه توسط ماموران ساواک دستگیر و به زندان عمومی رشت منتقل شد و شکنجه‌ها و آسیب‌های بسیاری به او وارد شد و سرانجام بر اثر تحرکات انقلابی مردم در آبان ۵۷ همراه دیگر مبارزان از زندان آزاد شد و بعد از آزادی نیز در صف نخست نهضت اسلامی قرار گرفت.

شهید کریمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان فرماندار لاهیجان جهت سامان دادن به امور انقلاب و مردم انتخاب شد و با مدیریت اسلامی و انقلابی خود توانست نقش برجسته‌ای در خدمت‌رسانی به محرومان، روستاییان و همچنین مبارزه با عناصر نفاق و منحرف منطقه ایفا کند.

این مدیر ساده‌زیست و فعال به دلیل حضور پررنگ و برخورد قاطع با ضد انقلاب، در فروردین ۱۳۵۹ به سمت دادستانی کل انقلاب اسلامی استان گیلان انتخاب شد و توانست با کمک برخی دیگر از مسئولان انقلابی استان به حمایت از نیروهای حزب‌اللهی بپردازد و فرصت را از دشمنانِ نظام بگیرد.

سرانجام پس از عمری خدمت و مجاهدت در راه خدا، در غروب ۱۳ فروردین سال ۱۳۶۵ وقتی به تنهایی از مطبوعاتی فتح به سوی منزل باز می‌گشت در کنار مسجد گلشاهی مورد اصابت گلوله‌های منافقان قرار گرفت و در حالت سجده به زمین افتاد و به مقام رفیع شهادت رسید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام تسلیت شهادت ایشان فرمودند: ” دست مجرم ایادی نفاق به خون بی‌گناهی آلوده شد و این بار عنصر عزیز و شریفی مورد هدف منافقان پلید قرار گرفت که سوابق روشن انقلابی او در سال‌های اختناق رژیم ستم‌شاهی و نیز فعالیت دلسوزانه و خستگی‌ناپذیر او پس از پیروزی انقلاب بر همه مردم منطقه آشکار است.”

بدن مطهر شهید ابوالحسن کریمی برای تدفین به سمت گلزار شهدای لاهیجان تشییع شد و این مراسم با حضور چند هزار نفری مردم غیور و ولایتمدار گیلان به صحنه اعلام انزجار عمومی علیه نفاق و استکبار تبدیل شد و مردم عهدشان را با شهدا تجدید کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه