راهیان نور ظرفیتی کم نظیر در ترویج فرهنگ شهادت/ حضور بی سابقه زوار خارجی در اردوگاه گیلان + فیلم

حضور کم نظیر و بی سابقه زوار خارجی در اردوهای راهیان نور نشان دهنده اثرگذار بودن فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است که می‌توان از این ظرفیت ارزشمند در راستای ترویج اهداف جبهه مقاومت بهره گرفت.

راهیان نور ظرفیتی کم نظیر در ترویج فرهنگ شهادت/ حضور بی سابقه زوار خارجی در اردوگاه گیلان + فیلم

به گزارش هشت دی، بعد از دو سال از شیوع ویروس کرونا اردوهای راهیان نور به راه افتاد تا باز هم دل های عاشق را به کربلای ایران پیوند دهد. حقیقت آن است کربلای جبهه­ های ایران دست کمی از کربلای حسین (ع) ندارد، چرا که هر دو در یک نقطه مشترک بودند و آن هم مظلومیت و تنهایی بود که غریبانه و بی­گناه مورد هجوم دشمن قرار گرفتند.

خاطرات رزمندگان و جانفشانی آن ها مانند روضه­ ی امام حسین(ع) است که هرگزکهنه نمی شود. این عرصه فرهنگی همیشه نشاط دارد چون وصل به خون ثاراللهی است. یعنی این جریان فرهنگی برای همه حرف و مطلب دارد همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمود: ” این جنگ یک گنج است.” پس همیشه نو است و طراوت دارد. برای همه حرف دارد در هر سن و عصر و با هر فکری.

به گزارش هشت دی، محمدعلی ستیزه در گفتگو با هشت دی با اشاره به اهمیت و نقش فرهنگ سازی اردوهای راهیان نور در موضوع ایثار و شهادت، اظهار کرد: راهیان نور، نور خداست و این چراغ خاموش شدنی نیست.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه قدس گیلان با اشاره به میزبانی از بیش از ۷۰۰ زائر ایرانی و خارجی در سومین روز فروردین، افزود: این افراد در قالب کاروان‌های خودرویی شخصی و ناوگان حمل و نقل عمومی برای زیارت قدمگاه شهدای کربلای ایران راهی پایتخت دفاع مقدس خوزستان شده‌اند.

سرهنگ ستیزه با اشاره به جزئیات حضور مهمانان و زوار راهیان به اردوگاه شهدای گیلان، اضافه کرد: از این تعداد ۳۲ زائر در قالب خودروی شخصی بوده و ۴۴۱ زائر نیز غیر گیلانی و از استان‌های تبریز، مشهد، همدان، کرمانشاه، البرز، تهران، اردبیل، اصفهان، کردستان، قم، چهارمحال، خوزستان، قزوین و زنجان و سیستان بودند.

 

 

وی همچنین به اشاعه فرهنگ همایش راهیان نور به دیگر کشورها و حضور زائران خارجی نیز اشاره کرد و ادامه داد: ۴۸ نفر و ۲ اتوبوس زوار خارجی جامعه المصطفی العالمیه قم از کشورهای سوریه، لبنان، عراق، گرجستان، پاناما، اندونزی، تانزانیا، نیجریه، ترکیه، آلمان، مالی، پاکستان، تایلند، بنگلادش، سوئد، هلند و مالزی مهمان اردوگاه شهدای گیلان در راهیان نور بودند.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه قدس گیلان با اشاره به حضور گسترده و کم نظیر زوار خارجی در اردوهای راهیان نور، تصریح کرد: حضور کم نظیر زوار خارجی در اردوهای راهیان نور نشان دهنده اثرگذار بودن فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است که می‌توان از این ظرفیت ارزشمند در راستای ترویج اهداف جبهه مقاومت بهره گرفت.

سرهنگ ستیزه از برگزاری رزمایش بزرگ فرهنگی و تربیتی راهیان نور خبر داد و اضافه کرد: این رزمایش با حضور و استقرار بیش از ۹ هزار زائر در سرزمین نور در اردوگاه راهیان نور شهدای گیلان برگزار شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
مراقب کاترین شکدم هااااا باشید.تا سوژه دوستان گاندوسازتون نشید.
در حاشیه