مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه قدس گیلان در گفتگو با ۸دی:

اردوهای راهیان نور احیاءکننده فرهنگ شهادت و مقاومت/ انسجام نیروهای همفکر از نیازهای مهم و ضروری است

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه اردوهای راهیان نور از جهت اینکه احیا کننده فرهنگ شهادت و مقاومت است پراهمیت و ضروری هستند، بیان کرد: در واقع راهیان نور احیاگر گفتمان انقلاب اسلامی است.

اردوهای راهیان نور احیاءکننده فرهنگ شهادت و مقاومت/ انسجام نیروهای همفکر از نیازهای مهم و ضروری است

به گزارش هشت دی، ۲۰ اسفند به مناسبت نخستین حضور آیت الله خامنه‌ای در جمع راهیان نور و بزرگداشت یاد شهیدان جنگ تحمیلی، با عنوان روز ملی راهیان نور نامگذاری و در تقویم ثبت گردیده است که این موضوع نشان دهنده اهمیت و تاثیر این جریان بزرگ فرهنگی مردمی می باشد.

راهیان نور در واقع یک موزه جنگ زنده و الهام بخش مردم ایران است که با برخورداری از ظرفیت‌های بازگویی و تصویرسازی حماسه‌های رزمندگان، جانبازان و شهیدان گرانقدر، فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت را در فضای جامعه احیا می‌کند و سبب ماندگاری انقلاب اسلامی در افکار عمومی می‌گردد.

اردوهای راهیان نور احیا کننده فرهنگ شهادت و مقاومت است

سرهنگ پاسدار محمدعلی ستیزه، مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه قدس گیلان در گفتگو با هشت دی با بیان اینکه شهادت در گفتمان انقلاب و اسلام یکی از آرمان های اساسی و مهم مطرح شده است اظهار کرد: شهادت می‌تواند به عنوان یک عامل دعوت کننده یا عنصر بقای انقلاب و اسلام معرفی‌ شود.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه اردوهای راهیان نور از جهت اینکه احیا کننده فرهنگ شهادت و مقاومت است پراهمیت و ضروری هستند، بیان کرد: در واقع راهیان نور احیاگر گفتمان انقلاب اسلامی است.

وی افزود: در کشوری که هدف صهیونیست ها و داعش است امروز امنیت مثال زدنی دارد و این را مدیون خون شهدا و ایثارگری هایشان هستیم.

ستیزه تصریح کرد: خون شهدا نابود کننده ناامنی ها است و امروز هم یاد شهدا حافظ امنیت کشور و شهر ها می تواند باشد.

راهیان نور یک رژه جنگی است

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه قدس گیلان با بیان اینکه اردوهای راهیان نور می‌تواند باعث ترویج فکر مقدس برای ایجاد امنیت در منطقه شود گفت: راهیان نور یک رژه جنگی است.

وی راهیان نور را مهم‌ترین و بزرگترین عملیات فرهنگی خواند که از چندین بعد حائز اهمیت است و افزود: زمانی که دشمن سیل عظیم ملت را که از جاهای مختلف به سمت مناطق دفاع مقدس، زیارتگاه ها و یادمان ها می‌آیند را می بیند در وجودش دلهره نقش می‌بندد.

سرهنگ ستیزه با تاکید بر اینکه راهیان نور مایه قدرت نمایی نظام اسلامی در برابر جهان سلطه است ابراز کرد: راهیان نور یک اصلی است برای رسیدن به همدلی و هم زبانی؛ وقتی مردم با اختلافات ظاهری کنار هم جمع می‌شوند شهدا خودنمایی کرده و این اختلافات را تبدیل به یک انسجام می‌کنند.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه قدس گیلان تاکید بر اینکه طبق فرموده رهبر انقلاب باید یک ایجاد ارتباط عمیق بین نسل سوم و چهارم و نسل اول و دوم انقلاب ایجاد کنیم افزود: این یک امر مهم و حیاتی برای استمرار نظام است.

وی ادامه‌ داد: نظام اسلامی وقتی می‌تواند مستمر باشد که آرمان های نسل اول انقلاب مثلا ایثار جان در راه خدا به نسل سوم و چهارم شناسانده شود.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بهترین جایی که می‌شود این فضا را لمس کرد و یک موزه زنده محسوب می شود سرزمین های دفاع مقدس و اردوهای راهیان نور است گفت: این الگوی جوانان که داوطلبانه برای دفاع از حریم آل الله به کشور سوریه و عراق اعزام شدند از شهدای دفاع مقدس بود و همین یک ارتباط بین نسلی است.

وی با اشاره به اینکه همه شهدای مدافع حرم ما از بچه‌های راهیان نوری بودند، بیان کرد: اثرگذاری این ارتباط بین نسلی در شهادت بود.

انسجام نیروهای همفکر یکی از نیازهای مهم و ضروری نظام است

سرهنگ ستیزه با بیان اینکه انسجام نیروهای همفکر یکی از نیازهای مهم و ضروری نظام است تاکید کرد: این موضوع در مناطق سرزمین نور به خوبی قابل مشاهده است و در حقیقت این جمع مردم که به برکت شهدا در مناطق عملیاتی ‌حضور پیدا می‌کنند بسیج مردمی یا هدف مشترک استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تشکیل می‌دهند.

برگزاری همایش بزرگ استانی راهیان نور در سطح سپاه قدس گیلان

وی در ادامه افزود: به مناسبت گرامیداشت و پاسداشت سالروز راهیان نور در ۲۰ اسفند همایش بزرگ استانی در سطح سپاه قدس گیلان برگزار می گردد که در این برنامه از تمامی خادمین شهدای و عوامل اجرایی راهیان نور در سطح استان تجلیل می‌کنم.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه قدس گیلان تصریح کرد: همانند روزهای ابتدایی دفاع مقدس که همه کنار هم بودند ما نیز این روز را به نیت آن روزها گرامی میداریم.

راهبرد برنامه های راهیان نور بنا به شرایط کرونایی تغییر کرد

وی با اشاره به شرایط کرونایی و خاص کشور، خاطرنشان کرد: امسال با توجه به وجود ویروس منحوس کرونا راهبرد برنامه ها را تغییر دادیم و همانند رزمندگان دفاع مقدس بن‌بست ها را شکستیم.

گیلان استان نمونه کشور در برگزاری اردوهای راهیان نور مجازی دانش آموزان

ستیزه با بیان اینکه توانستیم از تهدید کرونا به عنوان فرصت استفاده کنیم گفت: اردوهای راهیان نور را از حقیقی به مجازی تبدیل کردیم در این راستا برنامه های مختلف حماسی و جوان پسندی توسط راویان دفاع مقدس ضبط و تهیه شد.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه این برنامه ها به صورت زنده از سامانه نرم افزاری شاد آموزش و پرورش برای دانش آموزان گیلان و کل کشور در ۸ برنامه ۵۵ دقیقه ای پخش شد بیان کرد: بالغ بر یک میلیون و ۸۹۸ هزار و ۵۰۰ نفر از این برنامه بازدید کردند.

وی در پایان گفت: این برنامه با استقبال خوب دانش آموزان و مسئولین مواجه گردید به طوریکه از پایتخت نیز این کار اجرایی از گیلان به عنوان کار حماسی، شاد و جوان پسند معرفی شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه