ارسال پیامک جهت ملتهب کردن فضای استیضاح شهردار رشت/ استیضاح حق قانونی شورا است

عضو شورای شهر رشت با تاکید به اینکه استیضاح حق قانونی شورا و یکی از ابزارهای نظارتی شورا بر عملکرد شهردار است، گفت: اگر قرار است شورا نسبت به موضوع طرح سوال و استیضاح بی توجه باشد در واقع به بخشی از وظایف نظارتی مان بی توجه بوده ایم.

ارسال پیامک جهت ملتهب کردن فضای استیضاح شهردار رشت/ استیضاح حق قانونی شورا است

به گزارش ۸دی، سید شمس شفیعی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت در بیست و نهمین جلسه علنی شورا با اشاره به سخنانی از مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب طی دیدارهایی که در مقاطع مختلف با اعضای شوراهای اسلامی کشور داشتند فرمودند: شوراهای اسلامی گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است و تحکیم پایه های انقلاب در کشور با تشکیل شوراها است.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم با روحیه بسیجی از بایدهای وجودی شورا از نگاه رهبر معظم انقلاب است افزود: ارتباط دائمی با مردم ، گزینش و نظارت بر شهرداران ، مبارزه با فساد و رشوه خواری ، مبارزه با تجمل گرایی از دیگر این باید ها و مورد تاکید مقام معظم رهبری پیرامون عملکرد شوراها است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت با قدر دانی از همراهی نیروهای نظامی و امنیتی پیرامون حفظ امنیت و آرامش شهروندان تصریح کرد: از فرماندار رشت نیز تقاضا دارم با توجه به پاسخ های قانونی شورا پیرامون ابهام مطرح شده درباره استیضاح شهردار رشت، بر اساس قانون اقدام کند.

شفیعی به برخی از حواشی های ایجاد شده توسط برخی از پیج های اینستاگرامی و تعدادی از پایگاه های خبری اشاره کرد و گفت: برخی از پیج های اینستاگرامی مدعی شده اند که اعضای استیضاح کننده شهردار رشت،  از سوی نهادها یا افرادی تحت فشار هستند که بنده خدا را شاهد می گیرم که این موضوع واقعیت ندارد.

وی با بیان اینکه در ابتدای شروع فعالیت شورای ششم رشت با بزرگان این شهر و استان دیدارهایی داشتیم افزود: این دیدارها با هدف توسعه و بالندگی شهر انجام شد و برای پیشرفت و تعالی رشت به همراهی و تعامل تمامی دستگاه ها نیاز داریم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی برای شهروندان رشت در سال ۱۴۰۱ در راه است بیان کرد: اعتبارات بسیار خوبی در بودجه کلان کشور برای رشت رقم خورده است و این نوید دهنده روزهای خوب برای شهر و شهروندان است.

شفیعی با تاکید به اینکه استیضاح حق قانونی شورا و یکی از ابزارهای نظارتی شورا بر عملکرد شهردار است افزود: اگر قرار است شورا نسبت به موضوع طرح سوال و استیضاح بی توجه باشد در واقع به بخشی از وظایف نظارتی مان بی توجه بوده ایم و پیش از این حتی در سطح دولت ها نیز شاهد طرح سوال و استیضاح از وزاری کشور بودیم که در برخی از این اقدامات حتی کابینه دولت کاملا سقوط می کرد.

وی به ارسال پیامکی از سوی حوزه مدیریت شهردار رشت در روز گذشته اشاره کرد و گفت: گویا برخی با ارسال پیامک هایی از سوی حوزه مدیریت شهردار قصد ملتهب کردن فضای استیضاح را  دارند و روز گذشته پیامکی از این مرجع تحت فراخوان برای تجمع نیروهای شهرداری رشت در مقابل استانداری گیلان با هدف اعتراض به عملکرد پاشاکی یکی از نیروهای استانداری گیلان بابت حذف تطبیق و سایر شکایت ها از نیروهای قرار دادی شهرداری  به برخی از نیروهای شهرداری رشت ارسال شد که در واقع با نیت تحت فشار قرار دادن اعضای استیضاح کننده بود و وقتی دیدند که با نامه فرماندار جلسه استیضاح به تعویق افتاده است دوباره با ارسال پیامکی ، موضوع تجمع در مقابل استانداری را لغو شده اعلام کردند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره اینکه تقاضا داریم استاندار گیلان و فرماندار  رشت به اجرای قانون کمک کنند بیان کرد: امیدواریم با همراهی و مدیریت استاندار گیلان و فرماندار رشت از بروز التهابات با اهداف خاص جلوگیری شود و این اقدام قانونی انجام شود و در نهایت با رای اعضای شورا در این باره تصمیم گیری شود.

با موافقت اعضای شورای رشت مصوب شد روز چهارشنبه هفته جاری ساعت ۱۶ عصر جلسه استیضاح سید امیر حسین علدی شهردار رشت برگزار شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه