بهره برداری ۴۹ طرح کشاورزی به مناسبت دهه فجر در گیلان

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۴۹ پروژه کشاورزی در گیلان افتتاح خواهد شد گفت: شش هزار خانوار از پروژه‌های قابل افتتاح سازمان جهاد کشاورزی در دهه فجر امسال بهره‌مند می‌شوند.

بهره برداری ۴۹ طرح کشاورزی به مناسبت دهه فجر در گیلان

به گزارش ۸دی،صالح محمدی شامگاه یکشنبه در گفت‌وگوی خبری طرح‌های قابل بهره‌برداری سازمان جهاد کشاورزی گیلان در دهه فجر امسال را برشمرد و اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی با اعلام شعار چهل و سومین سالگرد دهه فجر با عنوان “جهاد کشاورزی، پشتیبانی از تولید و اقتدار غذایی” طرح‌های خود را به افتتاح می‌رساند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان امنیت غذایی را مهم‌ترین هدفی که توسط این سازمان دنبال می‌شود، ذکر کرد و یادآور شد: سازمان جهاد کشاورزی گیلان امسال با ۴۹ پروژه قابل افتتاح که در ۴۳ روستا انجام شده با اعتباری معادل ۱۲۰ میلیارد تومان و اشتغال ۶۴ نفر به استقبال دهه مبارک فجر رفته است.

محمدی با بیان اینکه ۶ هزار خانوار از پروژه‌های قابل افتتاح سازمان جهاد کشاورزی در دهه فجر امسال بهره‌مند می‌شوند تصریح کرد: با اجرای این پروژه‌ها که در حوزه‌های آب و خاک، تولیدات گیاهی، تولیدات دامی، تجهیزات بخش کشاورزی و مکانیزاسیون است شاهد ارتقاء بهره‌مندی در حوزه تولید، ارتقاء راندمان آبیاری، ارتقاء مدیریت مزرعه خواهیم بود.

وی میزان تغییر در شاخص‌های توسعه‌یافتگی گیلان در بخش کشاورزی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: گیلان استانی کشاورزی است و با توجه به شرایط خاص حاکم بر استان، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار بالایی در این زمینه دارد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه در سفر اخیر رئیس جمهور و هیئت دولت اعتبارات خوبی به استان اختصاص پیدا کرد افزود: در این سفر هزار و ۶۰۰ میلیارد به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرد که این امر نشان‌دهنده توانمندی‌های استان گیلان است.

محمدی از تولید بیش از سه میلیون تن محصولات کشاورزی در گیلان سخن گفت و ادامه داد: سهم کشاورزی در تولید ناخالص داخلی کشور حدود ۱۱ درصد است اما این عدد در استان گیلان به ۱۸ درصد می‌رسد همچنین ۳۰ درصد اشتغال گیلان و ۴۸ درصد از اقتصاد آن به بخش کشاورزی تکیه دارد.

وی اقدامات جهاد کشاورزی گیلان برای تحقق شعار سال را نیز برشمرد و عنوان کرد: در این راستا تاکنون بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی در حوزه محصولات کشاورزی در گیلان با ظرفیت یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن صادر کردیم که از این لحاظ رتبه نخست و از حیث ظرفیت فراوری محصولات در جایگاه چهارم کشور قرار داریم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در استان را هم مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: در حوزه تولید زیتون هم درصددیم با افزایش تولید در واحد سطح جایگاه گیلان را در این بخش ارتقاء ببخشیم.

محمدی با بیان اینکه با اقدامات انجام گرفته تاکنون ۶۶۴ شالیکوبی گیلان نوسازی شده است تصریح کرد: این اقدام موجب کاهش تولید ۴۵ هزار تن ضایعات در استان شد همچنین سازمان جهاد کشاورزی برای تحقق شعار حمایت از تولید همچنان برنامه‌ها و سیاست‌های تدوین شده خود را در دستور کار داشته و دنبال می‌کند.

وی برنامه‌های جهاد کشاورزی برای تأمین و تنظیم بازار را هم برشمرد و خاطرنشان کرد: قرارگاه امنیت غذایی در سازمان جهاد کشاورزی گیلان و مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها تشکیل شده و سعی داریم تمام بازارها را رصد و کنترل کنیم که در همین راستا برای کاهش التهاب بازار برنج، کنترل قیمت و حمایت از مصرف کننده تاکنون ۱۰ هزار تن انواع برنج‌های خارجی را وارد گیلان کردیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه