مدیرکل آموزش و پرورش گیلان مطرح کرد:

جذب بیش از ۲۸۹۰ معلم در گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان از جذب ۲ هزار و ۸۹۰ معلم در گیلان‌ خبر داد و گفت: این معلمان اعم از آموزگار، معلم، دبیر نظری و فنی خواهند بود که یک هزار و ۱۱ تن دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان ورود خواهند کرد.

جذب بیش از ۲۸۹۰ معلم در گیلان

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» محمدحسین رمضانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری هفته گرامیداشت مقام معلم با تبریک روز معلم و استاد، اظهار کرد: با اشاره به دیدگاه منحصربه‌فرد امام راحل پیرامون تربیت انسان، اظهار کرد: بدون شک بین انسان تربیت شده و تربیت نشده تمایز وجود دارد و حرکت نظام آموزشی کشور در دوره‌های پایه نیز بر همین اساس است.

وی با شاره به هشت برنامه‌های متنوع آموزش و پرورش استان در بزرگداشت مقام معلم، گفت: امسال ۴۵ برنامه عمده در سطح استان برگزار می‌شود که دیدار ۴۷ فرهنگی استان با مقام معظم رهبری، تجلیل از معلمان نمونه منطقه‌ای، استانی و کشوری، تجدید میثاق با شهدا، به صدا درآمدن زنگ سپاس معلم، عیادت از معلمان دارای بیماری‌های خاص و… از مهم‌ترین این برنامه‌ها محسوب می‌شود.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در ادامه از تعیین ۹ معلم نمونه در گیلان خبر داد و گفت: یک تن از معلمان گیلانی که اهل رودبار است به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شده است.

 رمضانی از جذب دو هزار و ۸۹۰ معلم در گیلان از مجموع ۱۲۸ هزار نفر سهمیه جذب در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این معلمان اعم از آموزگار، معلم، دبیر نظری و فنی خواهند بود که یک هزار و ۱۱ تن دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان ورود خواهند کرد و چهار سال آینده به بدنه آموزش و پرورش ملحق می‌شوند.

وی در پاسخ به اینکه سیر زادآوری در گیلان نزولی بوده آیا جذب هزاران نفر به عنوان معلم در استان منطبق با آمایش سرزمینی هست یا خیر، گفت: امروزه آموزش و پرورش گیلان با سونامی بازنشستگی مواجه است و جذب معلم جدید می‌تواند کمبودهای موجود را جبران کند.

عدالت آموزشی شعار دولت در آموزش و پرورش است

 رمضانی با تأکید بر برقراری عدالت آموزشی در استان بیان کرد: تجهیز امکانات در مدارس عشایری و مناطق محروم گیلان در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه انتقال فرهنگ ناب اسلامی از مدرسه صورت می‌گیرد، گفت: مدرسه، کلاس و کتاب درس سنگ بنای نهادینه‌سازی فرهنگ اسلامی در جامعه است و افراد را انقلابی و ارزشی بار می‌آورد.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه نهضت مدرسه‌سازی در دولت سیزدهم رقم خورده است، افزود: بیش از ۷ هزار واحد آموزشی در دولت سیزدهم ساخته شده است که اجرای ۹۶ پروژه آموزشی و پرورشی سهم گیلان تا به امروز در تقویت و بهبود فضاهای آموزشی است.

احداث دهکده ورزشی دانش آموزشی در گیلان

رمضانی از احداث دهکده ورزشی دانش آموزشی در گیلان خبر داد و اضافه کرد: طرح ساخت دهکده ورزشی دانش آموزشی در پنج استان کشور به ویژه گیلان با اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی توسط مجلس تصویب شده است.

راهیابی دانش‌آموزان ۲۰ استان کشور در دانشگاه‌های معتبر از نتایج آزمون‌های نهایی پایه دوازدهم است

 مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان برگزاری امتحانات نهایی را بسیار مؤثر در آینده دانش‌آموز دانست و گفت: این شیوه ارزشیابی موجب شده تا سهم قبولی دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار در دانشگاه‌های خوب بهبود پیدا کند.

رمضانی از بازگشت هویت و مرجعیت علمی به مدارس با برگزاری آزمون‌های نهایی خبر داد و افزود: برگزاری آزمون‌های نهایی در مدارس موجب شده تا آموزش‌ها در مدارس مهارت‌محور و کاربردی شود و علاوه بر آن بساط مافیای کنکور نیز تا حدودی جمع شود.

 وی با اشاره به اهتمام دولت از پیگیری‌ها جهت افزایش سطح رفاه فرهنگیان گیلانی خبر داد و افزود: صندوق ذخیره فرهنگیان در تعامل با آموزش و پرورش قرار است در خانه‌دار کردن فرهنگیان فاقد مسکن و ایجاد مراکز رفاهی ویژه فرهنگیان اقدامات مشترکی را در استان آغاز کند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از مولدسازی ۲۲ ملک در استان خبر داد و افزود: منابعی که در هر منطقه آموزش و پرورش از مولدسازی آزاد می‌شود صرف تأمین هزینه بسته‌های رونق فضاهای آموزشی خواهد شد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه