شهردار رشت مطرح کرد؛

فرهنگ کاهش تولید پسماند باید در رشت نهادینه شود

شهردار رشت با تاکید بر اینکه فرهنگ کاهش تولید پسماند باید در رشت نهادینه شود بیان داشت: پروژه‌های حوزه تفکیک سرعت می‌گیرد و تبدیل پسماند به کود الی و کمپوست نیز نقایصی داشت که در جهت رفع آن تلاش می‌کنیم تا بخش زیادی از زباله به کمپوست تبدیل شود.

فرهنگ کاهش تولید پسماند باید در رشت نهادینه شود

به گزارش ۸دی، امیرحسین علوی شامگاه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه بزرگداشت روز رشت با توجه به ایام فاطمیه و بزرگداشت سردار سلیمانی رنگ و بوی دیگری دارد، گفت: بزرگداشت روز رشت در محلات با رویکرد افزایش مشارکت مردم در تصمیم گیری ها در حال برگزاری است و در تلاش هستیم داشته‌های غنی فرهنگی این شهر را تبیین و بستر جلب گردشگر و اقتصاد شهری را فراهم کنیم.

شهردار رشت با اشاره به برپایی فستیوال خوراک پس از گذشت دو سال از شیوع کرونا با مشارکت نمایندگی یونسکو در ایران، بیان کرد: رویکرد ما در عرصه بین المللی استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه و دوست است و در تلاشیم با کشورهای حاشیه دریای خزر ارتباط بیشتری بگیریم.

علوی با بیان اینکه سرانه فضای سبز عمومی در رشت بسیار پایین و زیر ۲ متر مربع به ازای جمعیت است، ادامه داد: تلاش ما این است پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان که ساخت آن آغاز شده و سرانه رشت را حدود ۳ برابر می‌کند را تکمیل کنیم.

شهردار رشت با اشاره به اینکه طی دو ماه آینده دو فضای سبز دیگر به این شهر اضافه می‌شود، تصریح کرد: پارک سالار مشکات نیز به زودی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت قیر باعث شد انتظارات مردم در حوزه آسفالت معابر برآورده نشود گفت: روزانه بیش از ۵ اکیپ مختلف در رشت مشغول آسفالت کوچه‌ها و معابر و خیابان‌ها هستند و ۱۰ هزار تن آسفالت در بازه ۴۵ روز اخیر تولید کردیم و هزار تن قیر رایگان نیز سهمیه گرفتیم.

علوی با تاکید بر اینکه فرهنگ تولید کم پسماند باید در رشت نهادینه شود بیان داشت: پروژه‌های حوزه تفکیک سرعت می‌گیرد و تبدیل پسماند به کود الی و کمپوست نیز نقایصی داشت که در جهت رفع آن تلاش می‌کنیم تا بخش زیادی از زباله به کمپوست تبدیل شود.

شهردار رشت تاکید کرد: راه اندازی زباله سوز ۶۰۰ تنی در سایت لاکان کمک می‌کند خروجی به سمت محل دفن سراوان کم شود و در حال حاضر مهمترین نیاز این پروژه، جذب منابع دولتی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه