افزایش سرقت‌های خرد در گیلان

حدادی از افزایش آمار سرقت از اماکن خصوصی، خانه‌های در حال احداث، سیم برق و کابل‌های مخابراتی در گیلان خبر داد و گفت: عمده مشکل گیلان جرایم و سرقت‌های خردی است که عموما توسط معتادان متجاهر رخ می‌دهد.

افزایش سرقت‌های خرد در گیلان

به گزارش ۸دی، علیرضا حدادی شامگاه سه‌شنبه(۳۰ آذر) در برنامه گفت‌وگوی خبری در تشریح آخرین جست‌وجوهای پلیس برای دستگیری سارقان مأمورنما اظهار داشت: اطلاعات این سرقت‌ها تجمیع شده  و به اطلاعات خوبی دست پیدا کردیم بنابراین ظرف چند روز آینده می‌توانیم خبرهای خوبی را از این قضیه به اطلاع عموم مردم برسانیم.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه بخشی از سرقت‌هایی که توسط سارقان مأمور نماها انجام می‌شود به دلیل عدم آگاهی مردم از وظایف پلیس است افزود: متاسفانه شهروند در مواجهه با این افراد دچار سردرگمی شده و چه بسا خود را تسلیم محض می‌کند در حالیکه ابتدا باید کارت شناسایی مأمور و پلیس رؤیت شود.

حدادی با تاکید بر اینکه پلیس هیچگاه در مواجهه با مردم و در ابتدای امر از آن‌ها کارت شناسایی مطالبه می‌کند نه کیف پول، سوئیچ خودرو و گوشی موبایل تصریح کرد: مردم اگر کمی هوشیار باشند و بدانند که واقعا مطالبات پلیس چه مواردی می‌تواند باشد قطعا سارقان مأمورنما قادر به اجرای نقشه‌های خود نخواهند بود.

وی از افزایش سرقت‌های خرد در گیلان خبر داد و با بیان اینکه استان در حوزه جرایم خشن، سرقت منازل، خودرو، کیف قاپی و نظایر این‌ها وضعیت خوبی دارد ابراز داشت: جرایم و سرقت‌های خردی که عموما توسط معتادان متجاهر رخ می‌دهد عمده مشکل ما در گیلان است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گیلان افزایش آمار سرقت از اماکن خصوصی، خانه‌های در حال احداث، سیم برق و کابل‌های مخابراتی در ۹ ماه گذشته در گیلان را مورد اشاره قرار داد و گفت: چنین جرم‌هایی بیش به علت قصور و سهل انگاری مردم، مشکلات اقتصادی و معاش اتفاق می‌افتد.

حدادی از تجمیع سامانه فوریت‌های پلیس ۱۱۰ در سراسر کشور در مراکز استان‌ها سخن گفت و اظهار داشت: این سامانه مستقیم و بر اساس نیاز فرد تماس گیرنده به همان شهرستان و رده انتظامی‌اش وصل می‌شود و رده انتظامی مرتبط هم قطعا به حوزه تحت مدیریت خود اشراف دارد اما از مردم می‌خواهیم در دادن آدرس‌ها نهایت دقت را داشته باشند.

وی داغ بودن بازار تجارت و خرید و فروش‌های مجازی از یک طرف و سوءاستفاده سارقان اینترنتی از طرف دیگر را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: اقدامات پلیس فتا در این حوزه شامل اقدامات وضعی و اجتماعی است که نسبت به تولید محتوا برای هشدار دادن به مردم برای جلوگیری از سرقت‌های اینترنتی تلاش می‌کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه