فرمانده انتظامی استان گیلان خبر داد:

اجرای طرح «پیشگامان» در گیلان

فرمانده انتظامی گیلان از اجرای طرح پیشگامان با موضوع پیشگیری از سرقت و پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در سطح استان هم‌زمان با کل کشور خبر داد.

اجرای طرح «پیشگامان» در گیلان

به گزارش هشت‌دی سردار عزیزاله ملکی امروز در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی التهابات اقتصادی، اجتماعی، تراکم جمعیت، مهاجرت بی‌رویه، گسترش حاشیه‌نشینی، عدم بازدارندگی مناسب مجازات‌ها و عوامل متعدد دیگر که باعث افزایش وقوع جرائم در برخی از نقاط شهرستان‌های استان شده است، طرح پیشگیری از سرقت توسط فراجا تدوین و به کلیه استان‌های کشور ابلاغ شد.

وی در ادامه با بیان اینکه تعیین جغرافیای دقیق جرائم نشان می‌دهد که در کانون‌های جرم، مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار مستمر مترصد ارتکاب جرم هستند، اجرای این گونه طرح‌های سراسری را ضروری دانست و افزود: با اجرای اقدامات مؤثر و همچنین اجرای طرح‌های پیشگیری با استفاده از ظرفیت معتمدین محلی، بسیج و گشت رضویون با نگاه محله محور می‌توان فرصت‌های ارتکاب جرم را از مجرمان سلب و از رفتارهای مجرمانه آنان جلوگیری به عمل آورد.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به آغاز اجرای این طرح صبح روز جاری در استان تصریح کرد: حدود هزار و ۵۰۰ نیروی پلیس در قالب ۲۶۳ گشت خودرویی و موتوری در اجرای این طرح به‌منظور پیشگیری و مقابله با جرائم به‌ویژه سرقت و همچنین پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در سطح استان همکاری خواهند داشت.

سردار ملکی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری خوب و سازنده مردم با پلیس در برخورد با جرائم بر تقویت و ارتقای نظم و امنیت در جامعه تأکید کرد و از شهروندان خواست در صورت مواجهه با سرقت مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع داده و همکاری لازم را جهت شناسایی و دستگیری سارقان با خدمتگزاران خود در مجموعه فرماندهی انتظامی استان داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: پلیس گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه