رئیس پلیس آگاهی استان گیلان:

​کاهش سرقت‌های خشن در گیلان/ هرگونه موارد مشکوک را به سامانه ۱۱۰ اطلاع دهید

حدادی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، گیلان در حوزه سرقت‌های خشن، کیف‌قاپی، موبایل قاپی و موارد اینچنینی با کاهش سرقت‌ها مواجه بوده است.

​کاهش سرقت‌های خشن در گیلان/ هرگونه موارد مشکوک را به سامانه ۱۱۰ اطلاع دهید

به گزارش ۸دی،«علیرضا حدادی» شامگاه جمعه در گفت‌وگوی ویژه خبری از عموم مردم خواست برای جلوگیری از وقوع سرقت تمهیدات لازم را در جهت تقویت تجهیزات مراقبتی به عمل آورند.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینکه بخش قابل توجهی از سرقت‌ها در بخش خودرو به دلیل بی‌توجهی به مسائل ایمنی اتفاق می‌افتد ابراز داشت: بعضا دیده شده صاحبان خودرو وسیله نقلیه خود را برای خرید نان به صورت روشن رها می‌کنند که همین امر منجر به سرقت‌های زیادی شده است.

حدادی خودروی روشن را به مثابه کارت دعوتی برای سارقین دانست و عنوان کرد: در بخش سرقت از منازل هم وقتی طلا و جواهرات و ارز به مقدار بسیار بالایی در منازل نگهداری می‌شود، این امر امکان دارد توجه سارقان را به خود جلب کند به ویژه آنکه واحد مسکونی فاقد هرگونه حفاظ و تجهیزات مراقبتی هوشمند باشد.

وی با بیان اینکه در طبقات اول ساختمان‌ها در جهت جلوگیری از سرقت بهتر است از نرده و حفاظ استفاده شود اذعان کرد: غالب مردم فکر می‌کنند سرقت‌ از منازل در نیمه‌های شب اتفاق می‌افتد در حالی‌که طبق پرونده‌های ارجاعی به پلیس معمولا این سرقت‌ها بین ساعات ۷ تا ۱۰ شب انجام می‌گیرد.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با تاکید بر اینکه صاحبان واحدهای مسکونی قبل از ترک خانه باید در جهت بازدارندگی از سرقت‌ها یک یا دو لامپ منزل را روشن نگهدارند گفت: اگر احیانا مردم با افراد مشکوک در کوچه‌ها برخورد کردند می‌توانند مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

حدادی آمار و عملکرد پلیس در رابطه با مقابله با سرقت‌ها را برشمرد و ابراز داشت: از ابتدای سال جاری پلیس توانسته حجم عمده‌ای از سرقت‌های خودرو را در استان گیلان شناسایی کند از طرفی استان در حوزه سرقت‌های خشن، کیف‌قاپی، موبایل قاپی و موارد اینچنینی با کاهش سرقت‌ها مواجه بوده است.

وی از دستگیری تعداد زیادی از سارقان و مشارکت خوب مردم در این حوزه با پلیس سخن گفت و خاطرنشان کرد: در کنار اقدامات پلیس انتظار ما این است که مردم هم به حقوق خود واقف باشند و بدانند که پلیس برای هر کاری نیاز به دستور قضایی دارد تا از این طریق به دام افرادی که در پوشش لباس پلیس اقدام به سرقت می‌کنند، نیفتند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه