میرکاظمی: بستن بودجه با کسری حرام است

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: همه می‌دانند که سفره مردم این روز‌ها کوچک‌تر شده و ضروری است، اگر مجلس و دولت به فکر اقشار کم درآمد هستند باید بستن بودجه با کسری را حرام بدانند.

میرکاظمی: بستن بودجه با کسری حرام است

به گزارش ۸دی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه هم اندیشی با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، اظهار کرد: در اغلب کشورها رشد مصرف انرژی نشان‌دهنده بهبود وضعیت اقتصادی است، اما در ایران با وجود افزایش مصرف گاز از ۱۴۰ میلیارد به ۲۴۰ میلیارد متر مکعب رشد اقتصادی ما نوسانی و کاهنده بوده است.

وی با بیان اینکه با این تورم بالا و این رشد اقتصادی سرمایه جذب نخواهد شد، تصریح کرد: ۴ هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم است، اما چرا سرمایه‌گذاری نمی‌شود؟ وقتی ما در مردادماه امسال دولت را تحویل گرفته بودیم حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان تخصیص صادر شده بود، اما در خزانه پولی برای پرداخت نبود. ما بدون استقراض از بانک مرکزی تاکنون همه حقوق‌ها را سر وقت پرداخت کردیم. اما اگر مجلس و دولت به فکر اقشار کم درآمد هستند باید بستن بودجه با کسری را حرام بدانند.

سید مسعود میرکاظمی تصریح کرد: در سال آینده ضابطه‌ای دیده‌ایم که از طریق ارتباط سازمان برنامه و شورای پول اعتبار اضافه برداشت بانک‌ها کنترل شود تا روند کاهنده نرخ تورم در سال آینده سرعت بیشتری بگیرد. بودجه ۱۴۰۱ بر اساس سند آمایش می‌تواند دغدغه‌های مهم کشور در حوزه عدالت را به خوبی پیگیری کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه