"نظرعلی علیزاده" در برنامه "کافه گفتگو" مطرح کرد

۹۳ هکتار جنگل تراشی در پروژه سد شفارود/ چرا به جای واردات تجهیزات نیروگاهی، ماشین آلات غیرمرتبط وارد شده است!/ پروژه سد شفارود پر از ابهام و فساد است/ ضرورت ورود دستگاه‌های امنیتی، قضایی و سیاسی

“نظرعلی علیزاده” رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان، راهکار خروج از مشکلات مربوط به پروژه سد شفارود را پای کار آمدن دستگاه‌های متولی خصوصا مدیر اجرایی استان دانست و گفت: باید عملکرد آب منطقه ای گیلان و شرکت خارجی طرف قرارداد با پروژه و وزارت نیرو بررسی و شفاف سازی شود.

۹۳ هکتار جنگل تراشی در پروژه سد شفارود/ چرا به جای واردات تجهیزات نیروگاهی، ماشین آلات غیرمرتبط وارد شده است!/ پروژه سد شفارود پر از ابهام و فساد است/ ضرورت ورود دستگاه‌های امنیتی، قضایی و سیاسی

به گزارش خبرنگار هشت دی، سردار نظرعلی علیزاده با حضور در کافه گفتگو با بیان اینکه استان گیلان با وجود داشتن بارش‌های فراوان دچار کم آبی بوده و یکی از راهکارهای حل این معضل ساختن سد است اظهارکرد: عمده سدهای در دست ساخت در گیلان طی سال‌های اخیر تکمیل نشده و به ثمر نرسیده است و این روند طولانی باعث وارد آمدن هزینه‌های بسیار سنگین بر کشور شده است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به تمام شدن پول های تزریق شده جهت تکمیل سد شفارود تصریح کرد: پول این پروژه ها از بیت المال تامین می‌شود و عدم تکمیل به موقع آنها باعث ایجاد مشکلات زیادی در استان شده است.

وی با بیان اینکه تاخیر در تکمیل پروژه سد شفارود خسارت های سنگینی به مردم منطقه وارد کرده در حالی که ثمره نیز برای آنها نداشته است افزود: یکی از مشکلات پررنگ درباره سد شفارود تاخیر طولانی در پرداخت حقوق کارگران این پروژه است.

علیزاده با اشاره به واردات ۴۷ دستگاه از کشور چین برای سد شفارود در سال ۹۳ گفت: مجدداً ۱۳۵ دستگاه ماشین آلات دیگر نیز وارد شد که در یک منطقه دیگر آن را دپو کردند و سپس دادستان صومعه‌سرا آن را به عنوان کالای احتکار شده معرفی کرد.

وی با اشاره به کاهش تاج سد شفارود تصریح کرد: پیش‌بینی اولیه این سد ۱۵۹ متر بود که حدود ۵۸ متر آن طی دو مرحله کاهش یافت و به ۱۰۱ متر رسید اما متن قرارداد تغییر نکرد و پول سرمایه گذار خارجی که قرار بود برای این پروژه اختصاص یابد به طور کامل دریافت شد در حالی که تنها ۵۰ درصد پروژه تاکنون پیشرفت داشته و نیاز است که درباره جزئیات هزینه کرد این پول شفاف‌سازی شود.

هیچ اقدامی برای ساخت نیروگاه شفارود انجام نشده است

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه پروژه شفارود تنها برای ساخت سد نیست و قرار بود که یک نیروگاه نیز در این منطقه ایجاد شود ادامه داد: تاکنون هیچ اقدامی برای ساخت نیروگاه انجام نشده است.

۹۳هکتار جنگل تراشی در پروژه سد شفارود/ منابع طبیعی و محیط زیست پاسخگو باشند

وی خاطرنشان کرد: حدود ۹۳ هکتار جنگل تراشی در پروژه سد شفارود اتفاق افتاده و ادارات منابع طبیعی و محیط زیست گیلان باید در این باره پاسخ دهند.

علیزاده افزود: برای این پروژه نیاز به ساخت یک جاده جایگزین بود که ابتدا هزینه های زیادی برای سمت غرب پروژه انجام گرفت اما پس از مدتی پروژه را به سمت شرق بردند؛ باید مشخص شود چرا قبل از ۸۰۰ متر جاده سازی، مشاوره و تحقیق و مطالعه انجام نگرفت تا این حجم هزینه گزاف هدر نرود.

وی با اشاره به تملک زمین‌های پشت سد شفارود تصریح کرد: زمین‌های پشت سد هنوز تعیین تکلیف نشده و عدم مشخص شدن وضعیت در ۴ روستای پیرامون سد بار مالی بالایی دارد علاوه بر این مردم این نواحی سالهاست که منتظر جابجایی هستند.

علیزاده افزود: حدود ۱۳۵ دستگاه ماشین آلات در آخرین سال قرارداد سد شفارود وارد کشور شده اما به محل ساخت سد نرفت و در شهرک صنعتی دیگری دپو شده و با وجود دستور توقیف، همچنان تعیین تکلیف نشده است.

چرا به جای واردات تجهیزات نیروگاهی، ماشین آلاتی که ربطی به پروژه ندارد وارد شده است!

وی با طرح این پرسش که چرا به جای واردات تجهیزات نیروگاهی، ماشین آلاتی که ربطی به پروژه ندارد وارد شده است گفت: چرا این موضوع علنی نبود و همچنان تعیین تکلیف نشده و ماشین‌ها آنجا هستند.

ضرورت ورود دستگاه‌های امنیتی، قضایی و سیاسی/ پروژه سد شفارود پر از ابهام و فساد است

وی با بیان اینکه کارگران سد شفارود نمی‌دانند برای طلب خود به چه شرکتی مراجعه کنند بیان کرد: دستگاه‌های امنیتی، قضایی و سیاسی باید به این موضوع ورود کنند زیرا این پروژه پر از ابهام و فساد است پس چرا مدعیان فسادستیزی به آن ورود نمی‌کنند.

میزان تضییع بیت المال در پروژه سد شفارود چند برابر کوه خواری لنگرود است

وی با بیان اینکه رئیس کل دادگستری گیلان به ماجرای کوه خواری در لنگرود ورود کرده اما وضعیت شفارود آنچنان مورد توجه قرار نگرفت افزود: میزان تضییع بیت المال در پروژه سد شفارود چند برابر کوه خواری لنگرود است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان راهکار خروج از مشکلات مربوط به پروژه سد شفارود را پای کار آمدن دستگاه‌های متولی خصوصا مدیر اجرایی استان دانست و گفت: باید عملکرد آب منطقه ای گیلان و شرکت خارجی طرف قرارداد با پروژه و وزارت نیرو بررسی و شفاف سازی شود.

علیزاده با بیان اینکه در راستای اجرای اصل ۴۴ و واگذاری‌ها خیانت شده است بیان کرد: سرمایه عظیم ملت در شرکت‌های دولتی به ثمن بخس در اختیار افراد نااهل گذاشته شد و به قیمت بسیار ارزان و با اقساط واگذار کردند.

در شرکت پوشش گیلان علیرغم تشکیل پرونده، عملا اتفاقی نیفتاده و مسئولان مقصر شناسایی نشده اند

وی با اشاره به اینکه شرکت پوشش گیلان بیش از ۲ هزار کارگر داشت اما اکنون حدود ۷۰ نفر در آن مشغولند افزود: با وجود تشکیل پرونده برای این شرکت اما عملا اتفاقی تاکنون نیفتاده در حالیکه ابعاد فاجعه بسیار زیاد است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه مدیران و نمایندگان در جریان واگذاری‌ها مقصر هستند افزود: تاکنون مقصری برای این موضوع پیدا نشده و کسی پاسخگو نیست و همین موضوع صنعت گیلان را فلج کرده است.

رسانه ها نقش کلیدی در افشای خیانت‌ها دارند

علیزاده با بیان اینکه گیلان در گذشته محل اشتغالزایی بود اما امروز اکثر نیروهای کار ما به استان‌های همجوار مهاجرت می کنند تصریح کرد: رسانه ها نقش کلیدی در افشای خیانت‌ها دارند و باید مشکلات را فریاد بزنند و مطالبه گری کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه