رییس کانون کارفرمایی گیلان در گفت و گو با ۸دی:

حضور رئیس جمهور در بین مردم مایه امیدآفرینی است/ مردمی بودن؛ ویژگی مهم رئیسی

رییس کانون کارفرمایی گیلان با بیان اینکه یک دولت آشفته و بحران زده که به اندازه دو سال بودجه مملکت را پیش خرج و هزینه کرده بود‌ به رئیسی رسید، گفت: عملکرد دولت رئیسی در ۱۰۰ روز اول خوب است رئیس جمهور در کنار کارهای اساسی و کلان کشور در بین مردم هم هست؛ او از جان مایه می گذارد.

حضور رئیس جمهور در بین مردم مایه امیدآفرینی است/ مردمی بودن؛ ویژگی مهم رئیسی

“محمدرسول سماکچی” رییس کانون کارفرمایی استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار هشت دی با اشاره به عملکرد دولت رئیسی در ۱۰۰ روز، اظهار کرد: این بنای ناحق عنوان ۱۰۰ روزه را دولت آقای روحانی گذاشت و ۱۰۰ روز هیچ ملاک مناسبی برای نظر دادن در رابطه با عملکرد یک دولت نیست. باید در نظر داشته باشیم که آقای رییسی چه دولتی را تحویل گرفت. یک دولت آشفته و بحران زده که به اندازه دو سال بودجه مملکت را پیش خرج و هزینه کرده بود‌.

وی با بیان اینکه دولت قبل خزانه را خالی و حدود۶۰ تن طلا را از بین برد. ارزها را از خزانه خالی کرد و اوراق مشارکت را به اندازه دو سال پیش فروش کرد و به جای پرداخت پول به پیمانکاران، اوراق مشارکت مدت دار با سود ۱۸ درصد را فروختند و همه این بدهکاری ها به گردن دولت آقای رییسی افتاد.

یک خزانه خالی و مملکت آشفته به دولت سیزدهم رسید

رییس کانون کارفرمایی استان گیلان با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۰ نیز با بیش از ۴۰درصد کسری بودجه مواجه است تصریح کرد: دولت گذشته اکثر بودجه را در سه ماه اول هزینه کرده و یک خزانه خالی، یک کیسه خالی و یک مملکت آشفته به دولت سیزدهم رسید.

عملکرد دولت رئیسی در ۱۰۰ روز اول خوب بود

سماکچی با بیان اینکه آقای رییسی شرایط را با آگاهی قبول کرده است ولی باید به دولت فرصت داد ادامه داد: وقتی یک زلزله یا سیل می آید و در عرض دوساعت خرابی به بار می آورد آیا ساخت و بازسازی هم در دو ساعت ممکن است؟، گفت: حالا در نظر داشته باشید دولت سیزدهم یک زلزله ۱۱ریشتری را تحویل گرفته و نباید انتظار بیجا داشته باشیم اما با وجود تمام موارد مذکور، عملکرد دولت رئیسی در ۱۰۰ روز اول هم خوب بوده است و حقوق و مزایای کارمندان، مستمری بگیران و بازنشستگان بدون تاخیر پرداخت شده است.

روحانی حقوق ها را پرداخت می کرد اما با استقراض از بانک مرکزی و چاپ اسکناس!

رییس کانون کارفرمایی استان گیلان اظهار کرد: حتما می گویند دولت آقای روحانی هم حقوق ها را پرداخت می کرده است اما چگونه؟! با چاپ اسکناس جدید بدون پشتوانه که تورم را افزایش می دهد. با پرداخت اوراق مشارکت جدید که سبب بدهی می شود‌ و با قرض گرفتن از بانک مرکزی این در حالی است که بنا به گفته اقتصاددانان، بانک مرکزی و دولت سیزدهم تا به الان از بانک مرکزی یک ریال هم قرض نگرفته است.

وزرا و استانداران مدیران نالایق به جامانده از دولت گذشته را برکنار کنند

سماکچی ادامه داد: تنها مشکلی که دولت سیزدهم با آن مواجه است و در استان ها باید آن را برطرف کند برکنار کردن مدیران نالایق به جامانده از دولت گذشته است. باید افراد انقلابی و متعهد روی کار بیایند و با این روش دولت به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد. برخی از این مدیران استانی و اداری هشت سال به کشور و این مرز و بوم خیانت کردند و معیشت مردم را به بازی گرفتند. حال محاکمه پیشکشان اما باید به سرعت برکنار شوند. کسانی از دولت پیش در جایگاه های مختلف استخدام شده اند در حالی که شرایط استخدام نداشتند.

وی با بیان اینکه در کل عملکرد ۱۰۰ روزه دولت خوب بوده است بیان کرد: اگر مدیران گذشته را عوض می کردند شاهد نتایج بهتری بودیم و این جزء وظایف استانداران و وزرا است که سریعا باید در این رابطه اقدام کنند.

سماکچی با بیان اینکه وضعیت شهرک های صنعتی استان ویرانه شده این در حالی است که مدیرعاملی در دولت بنفش استخدام شده که کارخانجات را ویرانه کرده اند، تصریح کرد: ۵۰درصد از صنعت کشور خوابیده است و باید مدیران لایق روی کار بیایند.

مردمی بودن؛ ویژگی مهم رئیسی

رییس کانون کارفرمائی گیلان در رابطه با سفرهای استانی رئیس جمهور، گفت: آقای رئیسی خود را رئیس جمهور مردم می داند. خب مردم می خواهند بدانند فرق رئیس جمهور مردمی با دیگران چیست؟ و من از این جهت به ایشان حق می دهم زیرا یک رییس جمهور مردمی علاوه بر فعالیت کلان باید بین مردم باشد، شما در نظر بگیرید به یک روستایی که حتی یک بخشدار به آنجا سرنزده چقدر مردم با دیدن رییس جمهورشان خوشحال می شوند و چقدر مایه امیدآفرینی می شود.

وی با بیان اینکه زندگی فقط مادی نیست و خیلی از مسائل معنوی اهمیت دارد، گفت: آقای رئیسی به کهریزک رفته و در جمع کارگران حاضر می شود. یک عده شاید درک نکنند اما از نگاه آن کارگر خیلی فرق می کند و این جزء روابط بین حاکم‌ و ‌مردم است که دولت جدید با پیروی از حکومت حضرت علی (ع) می خواهد بین مردم باشد تا تفاوت بین حاکم اسلامی و حاکم لیبرالی مشخص شود.

رئیسی در کنار کارهای اساسی و کلان کشور در کنار مردم هم هست؛ او از جان مایه می گذارد

رییس کانون کارفرمائی گیلان در ادامه با توجه به مشکلات موجود، نباید به دولت ایراد گرفت، بیان کرد: شورای عالی آموزش و پرورش که باید حداقل سالی یک تا دو بار تشکیل می شد، هشت سال تشکیل نشد اما آقای رییسی آن را احیا کرد. شورای عالی کار و اشتغال هم همینطور اما رئیسی در کنار کارهای اساسی و کلان کشور در کنار مردم هم هست و از جان مایه گذاشته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه