حجت الاسلام صفوی در گفتگو با ۸دی:

خط قرمز در سیاست خارجی استقلال و آزادگی کشور است

حجت الاسلام صفوی، گفت: نباید راه حل همه مسائل را به غرب گره زد، هر انقلاب خط و حدودی دارد و خط قرمز ما استقلال و آزادگی ما است.

خط قرمز در سیاست خارجی استقلال و آزادگی کشور است

حجت الاسلام “سید محمدحسن صفوی” در گفتگو با هشت دی در رابطه با نتیجه اعتماد به غرب با اشاره به سیاست جدید استعمار در منطقه اظهار کرد: دشمنان دیگر در کشورها وارد نمی شوند و لشکرکشی نمی کنند بلکه با جنگ نیابتی اهداف خود را دنبال می کنند.

وی با بیان اینکه امروزه در یک دهکده جهانی قرار داریم، گفت: ما نمی خواهیم دور خودمان سیم خاردار بکشیم و باید در حد مراودات منطقی با جهان ارتباط داشته باشیم و نیازمند مبادله کالا برای رونق بازار اقتصادی هستیم این بدان معنی نیست که در تعاملات در اختیار کشورهای خارجی باشیم و باید حق مردم را در مراودات جهانی در نظر بگیریم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شکست سیاست اعتماد به غرب در دولت گذشته، تصریح کرد: نتیجه این سیاست در برجام، فروش نفت و تجارت خارجی چیزی جزء شکست نبود.

وی با بیان اینکه کسانی که طرفدار سیاست دولت گذشته بودند از هشت سال گذشته یک نکته مثبت بگویند، گفت: اگر همان سیاست دوباره در کشور اعمال شود دیگر چیزی از اسلام و ایرانمان نمی ماند.

حجت الاسلام صفوی در ادامه افزود: از زمانی که جناب آقای روحانی، قوه مجریه را که رگ حیاتی کشور است عهده دار شدند در سفره و سبد کالای مردم و اقتصاد کشور قدم مثبتی را شاهد نبودیم و تورم صدبرابری رخ داد و راه حل همه مشکلات را گره به مذاکرات و برجام زدند.

امام جمعه سابق فومن با بیان اینکه تعامل خوب است به خصوص اگر با کشورهای همسایه و جهان اسلام باشد خاطرنشان کرد: اما نباید راه حل همه مسائل را به غرب گره زد و تنها راه نجات و رمز پیروزی کشور را مراوده با امریکا دانست، هر انقلاب خط و حدودی دارد و خط قرمز ما استقلال و آزادگی ما است و نباید زیر نظر غرب پرستان باشیم که دکترین سیاسی و اقتصادی مارا تدوین کنند.

امام جمعه سابق فومن در ادامه با توصیه به سیاستمداران دولت سیزدهم اضافه کرد: دولتمردان با پیروی از رهبر انقلاب سیاست های امام راحل را پیش بگیرند. افراد مخالف و بدخواهان مترصدند و در این مدت کوتاه روی قیمت ها و گرانی ها مانور می دهند و به سیاست کلی دولت توجهی ندارند اما دولت باید برای مسایل روزمره نیز تدبیری بیاندیشند و امکانات را در اختیار مردم قرار بدهند و در صادرات و واردات کشور به نیازهای کشور توجه شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه