رفع تصرف اراضی ملی در آستارا

فرمانده انتظامی شهرستان آستارا از رفع تصرف اراضی ملی و تخریب سازه‌های غیرمجاز ساحلی در این شهرستان خبر داد.

رفع تصرف اراضی ملی در آستارا

به گزارش ۸دی، فرمانده انتظامی شهرستان آستارا  اظهار کرد: حفظ و حراست از منابع طبیعی و ملی از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی است و مبارزه با زمین‌خواران و سودجویان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی با اشاره به شکایت شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان مبنی بر تصرف اراضی ملی و ساخت و ساز غیر مجاز در حریم ساحلی توسط افرادی سودجو افزود: ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان بندر آستارا برابر هماهنگی قضائی به همراه کارشناسان اداره آب منطقه‌ای به محل اعلامی اعزام شدند. در بازدید از زمین‌های ساحلی مشخص شد، افرادی با ساخت و ساز غیر مجاز در بخشی از اراضی، حاشیه دریا را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی نسبت به برپایی آلاچیق و دکه اقدام کرده‌اند.

سرهنگ “محمد نمازی” بیان کرد: با توجه به شکایت شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان و برابر هماهنگی قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، ماموران نسبت به جمع‌آوری کلیه آثار تجاوز و رفع تصرف اقدام کردند.

وی با اشاره به انتشار برخی تصاویر از این اقدام قانونی در فضای مجازی گفت: همانطور که در ویدئو منتشر شده مشخص است هیچگونه درگیری بین ماموران و اهالی منطقه رخ نداده و هدف از انتشار این فیلم در فضای مجازی، متشنج کردن فضا و بهره‌برداری سوء بوده است.

این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر عزم راسخ نیروی انتظامی و دستگاه قضائی در برخورد با پدیده زمین‌خواری و متصرفان اراضی ملی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با سودجویان و افراد فرصت‌طلب که درصدد تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی هستند، به صورت قاطع و قانونی برخورد می‌کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه