الهام علی اف: اتهامِ کشاندن پای اسرائیل به منطقه باید ثابت شود!

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در سخنانی کشاندن پای رژیم صهیونیستی به منطقه قفقاز توسط باکو را رد کرد و مدعی شد که این اتهام باید ثابت شود!

الهام علی اف: اتهامِ کشاندن پای اسرائیل به منطقه باید ثابت شود!

به گزارش ۸دی،به نقل از اسپوتنیک، «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز دوشنبه در اظهاراتی با ادعای حسن نیت باکو، بحث‌های مربوط به کشاندن پای اسرائیل به منطقه را رد کرد و گفت که جمهوری آذربایجان این اتهام‌ها را نمی‌پذیرد و خواهان اثبات آنهاست!

وی در ادامه با تأکید بر اینکه آذربایجان خود تعیین می‌کند که با سایر کشورها در چه سطحی رابطه برقرار کند، مدعی شد: «گفته می‌شود که آذربایجان پای اسرائیل را به منطقه باز کرده است. بگذارید آنها چشمان خود را باز کنند و نگاه کنند. اسرائیل را اینجا کجا دیدند؟ حتی یک نفر هم اینجا زندگی نمی‌کند».

علی اف با ادعای اینکه درباره این اتهام هیچ مدرک و سند مستدلی وجود ندارد، خواستار پاسخگویی در این باره شد و مدعی شد که «باکو به کسی اجازه نمی‌دهد که تهمت‌های جعلی و بی اساس علیه جمهوری آذربایجان مطرح کند».

این در حالی است که «لیلا عبدالله اوا» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان نیز روز گذشته حضور نیروهای ثالث در مرز این کشور با ایران را رد کرد و در عین حال افزود همانطور که «حسین امیر عبداللهیان» وزیر خارجه ایران نیز گفته است؛ «رابطه دو ملت در بالاترین سطح خود قرار دارد».

وی در عین حال مدعی شد که حضور عناصر بیگانه در مناطق مرزی آذربایجان در طول جنگ دوم قره باغ مطرح شد؛ حال آنکه از نظر باکو، هیچ شواهدی برای اثبات این اتهام وجود ندارد.

«حسین امیر عبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش‌تر با اشاره به تحرکات رژیم صهیونیستی در کنار مرزهای مشترک ایران گفته بود که در جریان آزادسازی قره باغ تعدادی از جنبش‌های تروریستی به منطقه نفوذ کردند و اسرائیل نیز در تلاش است تا از این تنش استفاده کند. وی در ادامه تأکید کرد که «جمهوری اسلامی حضور و فعالیت رژیم صهیونیستی علیه امنیت ملی خود را تاب نمی‌آورد و در این رابطه هر اقدامی که لازم باشد انجام می‌دهد».

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه