سفر رئیس‌جمهور به نیویورک پایان یافت

رئیس‌جمهور اسلامی ایران که در صدر هیئت بلندپایه سیاسی برای شرکت در هفتاد و هشتمین مجمع‌عمومی سازمان ملل به نیویورک سفرکرده بود، چهارشنبه‌شب به‌وقت محلی این شهر را به مقصد تهران ترک کرد.

سفر رئیس‌جمهور به نیویورک پایان یافت

به گزارش هشت‌دی ابراهیم رئیسی صبح دوشنبه به‌وقت محلی برای شرکت در مجمع‌عمومی سالانه سازمان ملل وارد فرودگاه جان اف کندی شد و مورد استقبال سفیر و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

رئیس‌جمهور را در این سفر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور، غلامحسین اسماعیلی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور و همسرش جمیله علم‌الهدی همراهی می‌کردند.

 رئیسی سفر سه‌روزه خود را با حضور در جمع سردبیران ارشد رسانه‌های آمریکایی آغاز و با نشستی خبری با خبرنگاران بین‌المللی نیز پایان داد.

 رئیس‌جمهور در این سفر سه‌روزه با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و رؤسای جمهور کرواسی، قزاقستان، الجزایر، قرقیزستان، تاجیکستان، سریلانکا و نخست‌وزیران عراق، ژاپن و مالزی و رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) دیدار و گفتگو کرد.

 رئیسی همچنین با جمعی از سردبیران و خبرنگاران ارشد رسانه‌های آمریکایی، اندیشمندان سیاست خارجی آمریکا، اعضای شورای روابط خارجی آمریکا، اعضای هیئت‌امنای جامعه شیعیان آمریکا، رهبران ادیان الهی و ایرانیان مقیم آمریکا دیدار و گفتگو کرد و به پرسش‌های صریح آنان پاسخ داد.

 شرکت در هفتاد و ششمین مجمع‌عمومی سالانه سازمان ملل متحد مهم‌ترین و هدف اصلی سفر سه‌روزه رئیس‌جمهور بود که رئیسی عصر سه‌شنبه به‌وقت محلی در این اجلاس حضور یافت و سخنرانی کرد.

 همچنین شرکت در نشستی خبری با حضور خبرنگاران رسانه‌های بین‌المللی آخرین برنامه رئیس‌جمهور ایران بود که پس از آن، محل اقامت خود را به‌سوی فرودگاه جان اف کندی و به مقصد تهران ترک کرد.

انتهای خبر/

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه