شهرداری فقط وعده می دهد

معلولین؛ محله ای در رشت که حساب مشکلاتش از دست مسئولین در رفته! + فیلم

مشکلات زیست محیطی، آبگرفتگی معابر، عدم آسفالت خیابان ها، عدم وجود تیر برق در برخی کوچه ها، سگ های ولگرد و… تنها بخشی از کمبودها و مشکلات محله معلولین رشت است.

معلولین؛ محله ای در رشت که حساب مشکلاتش از دست مسئولین در رفته! + فیلم

به گزارش هشت دی، رشت مرکز استان گیلان از دیرباز به دلیل موقعیت جغرافیایی،  وضعیت آب و هوایی، یکی از زیباترین شهرهای کشور بشمار رفته و مورد توجه مهاجران است، آنان که در میانه شهر با نقاط مرفه و برخوردار شهر قرار گرفته اند و بر خلاف فاصله ناچیز فیزیکی، اما از نظر اجتماعی و اقتصادی و شهری فاصله شان بسیار است.

سلیمانداراب، معلولین، ولکس، فخب، سیاه اسطلخ، آجی بیشه و جماران محلات آسیب پذیر رشت هستند که البته این مناطق با توجه به محرومیت ها و نیز داشتن ناهنجاری های زیاد از تراکم جمعیتی بالایی نیز برخوردارند.

این در حالی است که ناهنجاری های نظیر سرقت، بزهکاری و…  منجر علاوه بر آسیب های جدی که به خانوارهای این محلات می زند بار اجتماعی نیز با خود به همراه دارد که اثر سوء آن طی سالیان متمادی تداوم دارد.

یکی از این محلات محله معلولین رشت است.

“فوزیه آگاهی فرد”، کارشناس حقوق خانواده و فعال اجتماعی در رابطه با این محله می گوید: «هرجا که اسمی از محله معلولین می اید به خاطر بزهکاری ها و مسائلی که در گذشته در اینجا اتفاق افتاد، مردم هنوز دید درستی ندارند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم نام این منطقه را تغییر دهیم و به کمک مردم محله را از این حالت در بیاید».

این فعال اجتماعی با بیان اینکه سرانه ورزشی برای جوانان و نوجوانان این منطقه در نظر گرفته نشده است، گفت: حتی برای جوانان تحصیل کرده ی این محل نیز جای مناسبی برای بهره برداری ندارند».

یکی از شهروندان این منطقه در گفتگو با خبرنگار ۸دی، گفت: «یکی از مشکلات ما آبگرفتگی محل است. در پی کمترین بارش معابر دچار آبگرفتگی می شود».

وی افزود: مشکلات زیست محیطی، آبگرفتگی معابر، عدم آسفالت خیابان ها، عدم وجود تیر برق در برخی کوچه ها، سگ های ولگرد و… تنها بخشی از کمبودها و مشکلات محله معلولین رشت است.

یکی دیگر از شهروندان رشتی ساکن محله معلولین نیز در گفتگو با ۸دی، گفت: کوجه ها یا تیر برق ندارند یا در وسط معابر تعبیه شده اند که اکثرا منجر به تصادف می شود.

شهرداری فقط وعده می دهد

وی با بیان اینکه بارها مشکلات مان را از شهرداری رشت پیگیری کردیم اما شهرداری فقط وعده می دهد و همواره می گوید بودجه نداریم.

گفتنی است مشکلات محله معلولین رشت یک نگاه جمعی از سوی دستگاه های متولی را می طلبد تا این منطقه جای بهتری برای ساکنان آن بشود. مردمانی سختکوش که از بد حادثه دچار گرفتاری های زیادی هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
افشین
معلولین ومحلات پایین شهر که اکثرا بدون مجوز ساخت وساز کردن و بدون اگوی شهری وبه شهرداری هیچگونه عوارضی پرداخت نمیکنند چگونه شهردار یا شهردادی به این مناطف خدمات بدهند ..بدون زیرساخت خانه سازی همین میشه
ناشناس در پاسخ به افشین
نه‌ اینکه شهرداری به اونایی که با مجوز ساختند خیلی خدمات میده؟؟؟؟؟ از خدمات شهرداری فقط جمع آوری زباله را می بینیم.
در حاشیه