معرفی شهدای شاخص دانشجو و نخبه گیلان؛

از شهید دانشجوی دانشگاه بیرمنگام تا شهید گیلانی که در ۱۳ عملیات نقش محوری داشت + فیلم

رئیس ستاد کنگره ۸هزار شهید گیلان،گفت: استان گیلان در هر حوزه‌ای اعم از حوزه ورزش، کارمندی، کارگری، معلم، دانش‌آموزی، عملیات، آموزش و حوزه اطلاعات بیش از ۱۰۰ شهید شاخص دارد.

از شهید دانشجوی دانشگاه بیرمنگام تا شهید گیلانی که در ۱۳ عملیات نقش محوری داشت + فیلم

“ملک‌علی پور” رئیس ستاد کنگره ۸هزار شهید گیلان در گفتگو با هشت دی با بیان اینکه در روزهای اول جنگ هنوز خیلی‌ها بر این باور بودند که پس از چند روز جنگ تمام می‌شود اما رزمندگان گیلانی چون شهدای سرپل ذهاب با بصیرت در جبهه حاضر شدند و در همان روزهای ابتدایی بین روزهای نهم الی سیزدهم عنوان شهید را از آنِ خود کردند.

وی افزود: نمی‌توان شهدا را دسته بندی و رتبه بندی کرد اما اگر بخواهیم با معیار دنیوی شهدای شاخص را بسنجیم باید بگوییم که اولین شهید موشکی کشور شهید باستانی شعار، دانشجوی شهید ناصحی، معلم شهید تقی‌پور، شهید داداشی که جزء چند شهید خردسال دفاع مقدس و دانش آموز شهید روستاهای شهرستان املش که به سختی خود را به جبهه رساند.

رئیس ستاد کنگره ۸هزار شهید گیلان ادامه داد: شهید تقی سرپناه یکی از شهدای گیلانی است که قبل از انقلاب شغل نانوایی، کارگری و بنایی داشت اما بعد از انقلاب این شهید می شود سرلشکر شهید تقی سرپناه یعنی این فرد در دوران دفاع مقدس به  حدی رشد می‌کند که معاون اطلاعات عملیات لشکر ۲۵ کربلا می‌شود.

ملک علی پور خاطرنشان کرد: شهید سید جوادی دانشجوی پزشکی دانشگاه بیرمنگام انگلیس نیز اهل رشت بود اما از همه رتق و فتق‌ها، نگاه مادی و دنیایی می گذرد و به جبهه می‌رود.

شهید گیلانی که در ۱۳ عملیات نقش محوری داشت

وی در ادامه افزود: سردار شهید خوش سیرت با سن کم خود در ۱۳ عملیات حضور داشت و با تلاش خود به تمام رده‌های نظامی رسید و نهایتا در سال ۶۵ شهید شد. ما تقریباً شهیدی نداریم که در ۱۳ عملیات نقش محوری داشته باشد اما این شهید بزرگوار دارای این ویژگی است.

رئیس ستاد کنگره ۸هزار شهید گیلان در رابطه با رشادت های شهید املاکی نیز گفت: رهبر انقلاب در رابطه با شهید املاکی تعبیر “قهرمان یعنی این” را به کار بردند.

وی افزود: شهید بزرگوار دیگر که جزء شهدای شاخص گیلان می باشد شهید قلی‌پور است که در فعالیت‌های قبل از انقلاب و پیروزی انقلاب جهت تثبیت نظم و امنیت در آغاز جنگ و حین جنگ، حضور میدانی داشته است.

رئیس ستاد کنگره ۸هزار شهید گیلان در رابطه با شهید بیگلو  نیز گفت: این شهید گرانقدر تقریباً در کشور به عنوان نخبه آموزش نظامی و فعال بدون رقیب است به گونه‌ای که قبل از اینکه جنگ دو ساله شود شهید شد اما این شهید گرانقدر ۲۶۰۰۰ نیروی نظامی را آموزش داده و وارد جنگ کرده است که نقش محوری و استخوان‌بندی لشکر ۲۵ کربلا  را رقم زده است به طریقی که منظور از لشکر ۲۵ کربلا یعنی نیروهای استان گیلان مازندران گلستان و بخشی از مردمان کهکیلویه و بویر احمد و استان چهارمحال و بختیاری که در مجموعه حضور پیدا می‌کردند.

این مقام مسئول گفت: ما شهدای جنگل و شهدای ترور را داریم که شاخص این شهدا شهید انصاری و شهید نورانی است. استان گیلان در هر حوزه‌ای اعم از حوزه کارگری، ورزش، کارمندی، معلم، دانش‌آموزی، عملیات، آموزش و حوزه اطلاعات بیش از ۱۰۰ شهید شاخص با رتبه‌بندی‌های دنیوی داریم که البته همه شهدا دارای رتبه‌بندی اخروی هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه