سرپرست سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور در گفتگو با ۸دی:

اوج تحول شهید خوش سیرت از زمان ورود به خدمت سربازی آغاز شد/ لزوم معرفی شهدای گیلان از طریق فناوری های بروز به عنوان شاخص غیرت در کشور

سرهنگ عباس بایرامی سرپرست سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با بیان اینکه سردار خوش سیرت شخصیتی چند وجهی داشت و در نهایت عرفان او بر سایر ویژگی های وی سایه انداخت، گفت: آغاز تحول این شهید سرافراز از ورود به مقطع خدمت مقدس سربازی، در سال ۱۳۶۰ و قبل از عملیات بیت المقدس بود.

اوج تحول شهید خوش سیرت از زمان ورود به خدمت سربازی آغاز شد/ لزوم معرفی شهدای گیلان از طریق فناوری های بروز به عنوان شاخص غیرت در کشور

سرهنگ عباس بایرامی سرپرست سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور در گفتگو با خبرنگار هشت دی، با گرامیداشت ششم تیر سالروز شهادت مهدی خوش سیرت اظهار کرد: مهدی مثل سایر فرزندان این مملکت دوران نوجوانی پر شوری داشت و آغاز تحول وی از ورود به مقطع خدمت مقدس سربازی، در سال ۱۳۶۰ و قبل از عملیات بیت المقدس بود و سرانجام در ۶تیرماه سال ۶۶به درجه رفیع شهادت نایل گردید.

شهید خوش سیرت شخصیتی چند وجهی داشت

سرهنگ عباس بایرامی با بیان اینکه مهدی شخصیتی چند وجهی داشت و در نهایت عرفان او بر سایر ویژگی های وی سایه انداخت افزود: شهید خوش سیرت بسیار معنوی، اهل رعایت تقوا، شب زنده داری و مطالعه بود، دائماً در حال قرائت قرآن بود و هیچ سخنرانی از شهید خوش سیرت وجود ندارد که چند جمله از جملات حضرت امیرالمومنین(ع) از نهج البلاغه در آنها نباشد و در عین حال بسیار شجاع بود.

علاقه شدید شهید خوش سیرت به یک شهید کاشانی

وی درباره عمق رفاقت و محبت بین شهید مهدی خوش سیرت و شهید محسن جهانی گفت: شهید محسن جهانی اهل کاشان بود و به محسن کاشانی هم معروف است، رابطه بین مهدی و محسن مثل قصه شمس و مولانا است، این علاقه در روایت ها و دست خط هایی که از این شهید بزرگوار باقی مانده است قابل مشاهده است و مهدی به اندازه ای به محسن علاقمند بود که شب روی قبر محسن کاشانی تا صبح خوابید برای اینکه مثل سابق در کنار او باشد.

سرپرست سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور، تصریح کرد: شهید محسن کاشانی روی افراد دیگری مثل شهید علیرضا فلاح تکنسین اداره برق استان گیلان که دوست دوران سربازی مهدی خوش سیرت بود تاثیر بسیار زیادی داشت.

داغ رفیقی که کمر شهید خوش سیرت را شکست!

بایرامی درباره یکی از خاطرات خود با شهید مهدی خوش سیرت گفت: در آخرین سفری که با مهدی داشتم گفت می دانی داغ چه کسی کمر من را شکست؟ من فکر کردم داغ شهادت برادرش را می گوید اما گفت نه، اسم چند تن دیگر از شهدا و نزدیکان وی را بردم اما جواب مهدی منفی بود و گفت: داغ شهادت علی فلاح کمر من را شکست.

سرکشی به خانواده های شهدا عادت همیشگی سردار شهید گیلان

وی ادامه داد: مهدی جاذبه بسیار قوی داشت و هربار که به مرخصی می آمد به خانواده شهدا و رزمندگان از رودبار تا نکاء، علی آباد کتول و…سرکشی میکرد.

بایرامی در ادامه از سردار شهید قاسم سلیمانی بعنوان یک نماد عجیب از عرفان، شجاعت، فرماندهی و انسانیت یاد کرد و اضافه کرد: حاج قاسم با چنین ویژگی هایی خود عاشق یک آدم به نام یوسف الهی است، قصه خوش سیرت و محسن جهانی هم به همین صورت است.

سرپرست سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با تاکید بر اینکه باید از شهدای گیلان به عنوان شاخص غیرت در کشور معرفی شوند گفت: امروز زمان تمرکز و تولید محتوا است و باید شهدای گیلانی نظیر قلی پور، نامجو، املاکی و…را از طریق روشهای نوین و امروزی در حوزه آموزش و الگو به همه کشور معرفی شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه