فرماندار شهرستان رودبار خبرداد؛

اختصاص افزون بر ۱۴ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌های روستای خرشک

عباسقلی‌زاده اعتبار کل در نظر گرفته شده برای اسکان موقت اهالی روستای خرشک رودبار را ۵۱۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم برای زیرساخت روستای خرشک اختصاص یافته است.

اختصاص افزون بر ۱۴ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌های روستای خرشک

به گزارش ۸دی،هوشنگ عباسقلی‌زاده آخرین اقدامات انجام شده در روستای خرشک رودبار را برشمرد و اظهار داشت: پس از رانشی که در این روستا در اوایل خرداد امسال به وقوع پیوست بازدیدهای میدانی متعددی از این منطقه انجام شد.

فرماندار شهرستان رودبار با بیان اینکه دستگاه قضایی مسئول رسیدگی به موضوع مسببان حادثه رانش کوه در روستای خرشک بوده و روند آن در حال انجام است عنوان کرد: رسیدگی به مردم این روستا و کمک به آنان جهت اسکان و موارد دیگر با پایان کار دولت قدیم و آغاز کار دولت جدید مصادف شد به همین علت کارها آنچنان که باید خوب پیش نرفت.

عباسقلی‌زاده تعداد واحدهای آسیب دیده در روستای خرشک رودبار را ۳۴ واحد مسکونی اعلام کرد و یادآور شد: برای این خانوارها پس از رایزنی‌های مختلفی که داشتیم و با در نظر گرفتن خواست خود اهالی خرشک جهت اسکان مجددشان، قرار شد زمینی که در مالکیت آنان است را وارد طرح هادی روستا کنیم که البته تغییر کاربری آن کار سخت و زمانبر بود.

وی از تصویب طرح تفکیکی و تغییر کاربری اراضی روستای خرشک رودبار در بنیاد مسکن خبر داد و با اشاره به اینکه برای اجرای طرح هادی به سرعت اقدام خواهد شد ابراز داشت: با توجه به اینکه چند خانوار در خرشک اسکان دایم داشتند برای تامین مسکن نیز معادل ۱۵ میلیون تومان به شکل بلاعوض به اهالی آسیب‌دیده این روستا پرداخت شد.

فرماندار شهرستان رودبار با بیان اینکه یک اعتبار مصوب به مبلغ ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای زیرساخت روستای خرشک از محل تملک و دارایی‌ها اختصاص یافته است ابراز داشت: برای تسهیلات ساخت هم اعتباری مصوب داریم که مبلغ آن برای هر واحد مسکونی ۸۰ میلیون تومان بوده است از طرفی تمام این اعتبارات مصوب شده و هم‌اکنون قابلیت اجرایی دارند.

عباسقلی‌زاده اعتبار کل در نظر گرفته شده برای اسکان موقت اهالی روستای خرشک رودبار را ۵۱۰ میلیون تومان اعلام کرد و یادآور شد: علاوه بر این‌ها در بخش دیگری هم برای اسکان اهالی آسیب‌دیده خرشک و برای هر واحد مسکونی ۲۰ میلیون تومان اختصاص یافته که این اعتبارات هم به شکل بلاعوض است.

وی از تخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به مدیریت بحران استانداری گیلان جهت اجرای زیرساخت‌های مورد نیاز در روستای خرشک رودبار سخن گفت و خاطرنشان کرد: بعد از مشخص شدن تفکیک زمین و محل ساخت واحدهای جدید مسکونی در این روستا، اجرای خدمات زیرساختی مانند آب، برق، گاز و راه دسترسی در دستور کار قرار می‌گیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه