کشف محل دپو چوب قاچاق در آستانه‌اشرفیه

فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه از کشف ۵ تن چوب جنگلی قاچاق دپو شده، توسط ماموران پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.

کشف محل دپو چوب قاچاق در آستانه‌اشرفیه

به گزارش ۸دی، فرمانده انتظامی شهرستان آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است اظهار کرد: نیروی انتظامی با افراد سودجو و فرصت‌طلب که برای رسیدن به منافع مادی خود با آسیب زدن به طبیعت و محیط زیست، باعث هدر رفتن منابع ملی می‌شوند، برخورد قاطع و قانونی می‌کند. ماموران پلیس آگاهی در پی دریافت گزارشی مبنی بر اینکه فردی در یکی از روستاهای سطح حوزه استحفاظی داخل محوطه‌ای اقدام به دپوی چوب قاچاق کرده، موضوع را مورد بررسی قرار دادند.

 وی با بیان اینکه پس از شناسایی محل اعلامی، تحقیقات نامحسوس در این زمینه آغاز و صحت خبر دریافتی برای پلیس محرز شد، افزود: با هماهنگی قضائی در بازرسی از محل مورد نظر، ۵ تن چوب جنگلی قاچاق از نوع توسکا، گردو، پلت سفید و اوجا کشف شد.

سرهنگ “سید مهدی نجفی‌پور” از دستگیری و معرفی متهم ۴۳ ساله در این رابطه به مرجع قضائی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش چوب‌های کشف شده را ۹۳ میلیون ریال اعلام کردند.

این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر اینکه هدف پلیس، ارتقاء امنیت عمومی است و با اشاره به تبعات زیست محیطی قطع غیرمجاز درختان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک٬ مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه