رئیس بسیج رسانه استان گیلان:

رزمایش رسانه‌ای عفاف و حجاب در گیلان برگزار می‌شود

پارسا با بیان اینکه رزمایش رسانه‌ای عفاف و حجاب استان گیلان در آینده نزدیک برگزار می‌شود گفت: امسال نزدیک به ۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره عفاف و حجاب ارسال شد.

رزمایش رسانه‌ای عفاف و حجاب در گیلان برگزار می‌شود

به گزارش ۸دی،سرهنگ مهدی پارسا روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره عفاف و حجاب “گوهر ناب” در حسینیه شاهد و ایثار بنیاد شهید استان گیلان در رشت با تاکید بر اینکه همه ما در احیاء فریضه حجاب و عفاف نقش داریم ، اظهار داشت: خانواده ها و رسانه ها نقش مهمی در این موضوع دارند.

وی با بیان اینکه امروز نقاشی، یک بیت شعر، پول ملی و پرچم کشور رسانه است، اضافه کرد: ذهنمان را محدود به رسانه های مکتوب و شنیداری نکنیم ، نگاه ما در برگزاری نخستین جشنواره چند رسانه ای عفاف و حجاب نیز همینطور بود.

رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه قدس استان گیلان بیان داشت: با تولید آثار رسانه ای و هنری باید فرهنگ عفاف و حجاب را ترویج دهیم لذا هدف اصلی ما در برگزاری این جشنواره تحقق این مهم بود.

وی با تاکید بر اینکه گفتمان سازی را باید در اولویت برنامه ها داشته باشیم، گفت: نگذاریم غربی ها با تولید محتوای فرهنگی و رسانه ای سبک زندگی ما را دستخوش تحولات قرار دهند.

سرهنگ پارسا با اشاره به نقش مهم رسانه ها و ضرورت تقویت ارتباط خانواده ها با رسانه اظهار داشت: رزمایش رسانه ای عفاف و حجاب را در آینده خواهیم داشت.

وی برگزاری نشست های روشنگری عفاف و حجاب در منازل را مهم دانست و افزود: خانواده ها نسبت به برگزاری نشست های روشنگری عفاف و حجاب در منازل اقدام کنند امروز ذهن کودکان و فرزندانمان از ابهاماتی پر است که مطمئنا بزرگ تر ها می توانند کمک کنند.

 هاجر تحریری نیک صفت عضو هیات علمی دانشگاه نیز در این جشنواره در سخنانی با بیان اینکه با گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی همیشه دغدغه حجاب را داشتیم، گفت: در مورد حجاب از راه ها و شیوه هایی استفاده کردیم که باعث شد با تندروی هایمان به جایی که به سمت حجاب جذب کنیم از آن متنفر کردیم.

وی افزود: چیزهایی که مستحب بود یا حتی مباح بود را به شکل واجب مطرح کردیم و افراد را در چارچوب رنگ و پوشش خاص محدود کردیم بدون اینکه فکر و اندیشه او را تغییر دهیم.

وی با تاکید بر اینکه باید مخاطبان اصلی را به جمع مان بکشانیم، بیان داشت: حرف ها و استدلال های محکم بسیار برای اینکه حجاب باید باشد، داریم البته به شرط اینکه مخاطب آن را داشته باشیم.

تحریری نیک صف در ادامه با بیان اینکه آموزش خانواده ها در موضوع حجاب باید توجه جدی شود، اضافه کرد: چه انتظاری است که فرزندانمان حجاب کنند در حالیکه مادرش به بدترین شکل ممکن خودآرایی می کند.

وی تاکید کرد: برای اهمیت دادن به حجاب باید آموزش خانواده، پدران، مادران و رسانه را جدی بگیریم.

۵۰۰ اثر به نخستین جشنواره چندرسانه ای گوهر ناب گیلان ارسال شد

مسئول بانوان سازمان بسیج رسانه سپاه قدس استان گیلان نیز در حاشیه برگزاری این جشنواره  گفت: ۵۰۰ اثر به نخستین جشنواره چند رسانه ای عفاف و حجاب “گوهر ناب” ارسال شد که ۲۶ نفر دارای برترین اثر تجلیل شدند.

محدثه فردی اظهار داشت: این جشنواره به مناسبت هفته عفاف و حجاب امسال در تیرماه از سوی سازمان بسیج رسانه گیلان و همکاری معاونت پرورشی آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری، اوقاف و امور خیریه و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت برگزار شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در قالب فیلم کوتاه، انیمیشن، اینفوگرافی، مصاحبه، یادداشت، عکس نوشته، تیتر و عکس با موضوع عفاف و حجاب برگزار شد، افزود: این جشنواره بخش ویژه دانش آموزان و کودکان در بخش های نقاشی، انیمیشن، فیلم کوتاه، دابسمش و عکس داشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه