مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان:

احتمال بارش شدید باران و بروز سیلاب در گیلان/ فرمانداران آماده باشند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش های شدید و خیلی شدید طی فردا جمعه و شنبه و صدور هشدار نارنجی این وضعیت جوی، از فرمانداران و دستگاههای اجرایی خواست تا آمادگی لازم را در مقابله با وقوع سیلاب احتمالی داشته باشند.

احتمال بارش شدید باران و بروز سیلاب در گیلان/ فرمانداران آماده باشند

به گزارش ۸دی،امیر مرادی اظهار داشت:بر اساس گزارش های رسیده؛ بارش ها در برخی مناطق کوهستانی به بیش از ۱۰۰ میلیمتر خواهد رسید که با توجه به تجربه سال های گذشته احتمال وقوع سیلاب در چنین شرایطی وجود دارد بنابراین باید فرمانداران ضمن اطلاع رسانی گسترده به مردم ُ هماهنگی لازم برای استفاده از ظرفیت بخش دولتی و خصوصی را در مواقع لزوم برای بکارگیری از دستگاههای آنها انجام دهند.

وی مناطق کوهستانی و ارتفاعات را مستعد بارش های شدید و خیلی شدید عنوان و تصریح کرد: احتمال وقوع سیلاب در شهرستان هایی همچون  تالش ، فومن ، املش، رودبار، ماسال، رودسر، لنگرود و لاهیجان که در گذشته نیز شاهد سیلاب بوده اند ،  بیش از سایر شهرستان ها وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از فرمانداران خواست تا ضمن حضور در منطقه تحت پوشش خود ، پیش بینی های لازم در جاهای دارای احتمال جابه جایی درخت ها و گل و لای و سنگ ها  از بالا دست به پایین دست در اثر بارش شدید باران و سیلاب و  رفع انسداد جاده داشته باشند.

مرادی از مردم خواست تا از ترددهای غیرضروری در راه های استان به ویژه مناطق کوهستانی و استقرار در حاشیه رودخانه ها  بپرهیزند.

وی همچنین از فعالان حوزه گردشگری و مردم خواست که فعالیت های  این حوزه همچون کوهنوردی را طی این ۲ روز لغو کنند تا شاهد خسارت جانی در این ارتباط نباشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان  با تاکید دوباره بر  اطلاع رسانی به مردم اظهار داشت: اگر به مردم اطلاع رسانی صحیحی انجام شود ، آنها در بخش های مرتبط با زندگی خود تدابیر لازم را در این بخش انجام می دهند .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه