تعهد و تخصص ویژگی مهم در انتخاب مدیران استانی

گیلان علیرغم ظاهر سرسبزش باطن پیر و رنجوری دارد. ساختار ضعیف و شکننده این استان در عرصه های مختلف از بهداشت و درمان، محیط زیست، منابع طبیعی گرفته تا مسائلی مانند نرخ بالای بیکاری، مهاجرت، پیری جمعیت و نرخ پایین زاد و ولد، گیلانی ها را با چالش های زیادی مواجه کرده است که حل آن در درجه اول نیاز به انتخاب مدیرانی تازه نفس، متعهد، متخصص، کاربلد و جهادی دارد این در حالی است که اجرای وعده های رئیس جمهور تا حد زیادی به انتخاب درست مدیران استانی نیز بستگی دارد تا مردم سراسر کشور طعم شیرین دولت مردمی و انقلابی را بچشند.

تعهد و تخصص ویژگی مهم در انتخاب مدیران استانی

به گزارش ۸دی، حضرت امیرالمومنین (ع) در نامه ۵ نهج‌البلاغه در نامه‌ای به اشعث ابن غیث در باب حکمرانی و مدیریت بر جامعه می‌فرماید: «مسئولیتی که به تو داده شده است لقمه چرب و سفره‌ای نیست که از آن بهره‌مند شوی بلکه امانتی است که بر گردن تو». در واقع در یک جامعه اسلامی مدیران نسبت به مسئولیت و مدیریت حاکمیتی خود، باید امانت دار بوده و آن را امانتی بر دوش خود بدانند.

با اینکه یکی از دستاوردها و فرصتهای انقلاب اسلامی پرورش مدیرانی متخصص و متعهد بوده است و هر جا که چنین مدیرانی وارد عرصه شده اند منشا اثر و تحول شده اند اما در عین حال یکی از حلقه های مفقوده ساختار مدیریت کشور و بروز مشکلات متعدد در سالهای اخیر و در حوزه های مختلف را باید در فقدان مدیرانِ جوانِ انقلابی دید. تاکیدات مقام معظم رهبری و وضعیت موجود کشور این نیاز را هرچه بیشتر آشکار کرده و رفع آن را ضروری می نماید. جوانِ انقلابی، متعهد و متخصص و عاشق کار و تلاش برای حل مشکلات کشور است.

انتخاب مدیرانی متعهد و متخصص، جوان و انقلابی در استان گیلان نیز می تواند نوید بخش حل مشکلات طاقت فرسایی باشد که سال ها است مردم این دیار را رنج می دهد.

این مهم از این حیث قابل اهمیت است که گیلان علیرغم ظاهر سرسبزش باطن پیر و رنجوری دارد. ساختار ضعیف و شکننده این استان در عرصه های مختلف از بهداشت و درمان، محیط زیست، منابع طبیعی گرفته تا مسائلی مانند نرخ بالای بیکاری، مهاجرت، پیری جمعیت و نرخ پایین زاد و ولد، گیلانی ها را با چالش های زیادی مواجه کرده است که حل آن در درجه اول نیاز به انتخاب مدیرانی تازه نفس، متعهد، متخصص، کاربلد و جهادی دارد تا شاهد پیشرفت و توسعه استانی باشیم که سال ها علیرغم پتانسیل و ظرفیت بالا، عقب نگه داشته است.

این در حالی است که اجرای وعده های رئیس جمهور تا حد زیادی به انتخاب درست مدیران استانی نیز بستگی دارد تا مردم سراسر کشور طعم شیرین دولت مردمی و انقلابی را بچشند.

دولت در انتخاب استانداران و مدیران میانی دقت کند

آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در گفتگویی به این مهم اشاره کرده و با اشاره به تشکیل کابینه دولت سیزدهم، اظهار کرد: باید مشکلات دیوان‌سالاری از بین برود و منافذ فساد را شناخته و با رانت‌خواری  مبارزه شود.

وی افزود: به‌عنوان خیرخواه و یک شهروند عرضه می‌دارم که مسؤولان اختلافات در سطح کارشناسی را به سطح جامعه نکشانند و یک صدا باشند و در انتخاب استانداران و مدیران میانی و کلان ویژگی‌هایی ازجمله جوان بودن، تخصص، تعهد و انقلابی بودن را لحاظ کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه جوانان متخصص و متعهد زیادی وجود دارند که توانایی مدیریت انقلابی دارند اما موردحمایت نبوده‌اند، افزود: کنار گذاشتن سهم خواهی سیاسی از دیگر مسائلی است که دولت سیزدهم باید از آن‌ بپرهیزد و در پی رفع مشکلات در کوتاه‌مدت باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه