رای اعتماد به وزرا در صحن مجلس در جلسات ۲ یا ۳ شیفته خواهد بود

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس گفت: در هفته آینده جلسات فشرده صحن علنی مجلس برای رای اعتماد به وزرا به صورت ۲ یا ۳ شیفته برگزار خواهد شد.

رای اعتماد به وزرا در صحن مجلس در جلسات ۲ یا ۳ شیفته خواهد بود

به گزارش ۸دی،شورای هماهنگی مجلس شورای اسلامی، صبح امروز (دوشنبه، ۲۵ مردادماه) با حضور ریاست مجلس، رؤسای کمیسیون ها، رئیس دیوان محاسبات کشور و معاونان رئیس مجلس برگزار شد.

بابک نگاهداری مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس درباره اهم مباحث مطرح شده در این نشست، گفت: این نشست پیرامون نحوه رسیدگی به خط مشی و اصول کلی برنامه دولت سیزدهم و صلاحیت وزرای پیشنهادی بود.

وی افزود: مجلس یازدهم برای اولین بار با راه اندازی سامانه رای اعتماد و بارگذاری برنامه و سوابق هریک از وزرای پیشنهادی بر روی این سامانه و همچنین تبیین و تعریف شاخص های ارزیابی سوابق و برنامه وزرا، امکان ارزیابی دقیق و کارشناسی شده و نیز نمره دهی نمایندگان به هر یک از شاخص ها برای وزرای پیشنهادی را فراهم کرده است.

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس تصریح کرد: در این دوره با برنامه ریزی دقیق برای حضور کلیه وزرا در کمیسیون ها و فراکسیون های ذی ربط، در قالب یک جدول، برنامه ای منسجم طراحی و به دولت اعلام شد و حضور وزرا در کمیسیون های تخصصی طبق همین جدول انجام می شود.

نگاهداری اضافه کرد: این هفته جلسات فشرده کمیسیون های تخصصی مجلس  برای بررسی برنامه وزرای پیشنهادی که در مجموع حدود ۲۷۰ جلسه است، برگزار می شود تا نمایندگان نسبت به کابینه پیشنهادی شناخت پیدا کنند و در هفته آینده نیز جلسات فشرده صحن علنی مجلس برای رای اعتماد به وزرا به صورت ۲ یا ۳ شیفته برگزار خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه